Astma

*Solstråle*

Glad i forumet
Hvordan startet symptomene på astma hos deres barn?
Gutten min har hostet i snart tre uker nå. Blir verre en stund etter han har lagt seg, når han er i aktivitet og når vi er ute i kald luft.

Har vert hos legen, men fikk beskjed om å vente noen uker til før de undersøker noe.
Helsesøster mener det høres ut som astma, hva mener dere?
 
vi har hatt en sønn med falsk krupp ofte dvs om vinteren hver 14 dag, gått masse til forskjellige leger,prøvd ut masse medesiner.Og tatt mange prøver og fikk kontantert astma.Andremann hadde rs viruset 4 uker gammel(en sterk utgave,luftveiene holdt på å klappe sammen for han) og har fått luftveisplager/astma etter dette.
Begge går nå på klinikk for astma,allergi og lungesykdommer,veldig fornøyde der
 
min datter var 10 mnd når hun fikk astma, hun ble veldig forskjøla med øyekatar, vondt i ørene, og var helt ødelagt. astman begynnte som moderat astma ( svak astma) men ble værre og værre når hun ble eldre. nå er hun 2 år og har alvorlig astma. hun går på forstøver aparat hver dag flere ganger daglig.
 
vanlig vis når barn får astma så utløser det seg med forskjølelse, et annfall, osv. men det kan jo så klart begynne med hosting oxo.
 
en i barnehagen til datteren min begynnte sånn som din sønn. han fikk puff morgen og kveld og det hjalp på hosten hans og han sov gjennom hele natta uten noe problemer.
dem vet ikke om han har astma enda men astma medisinen hjelper på søvnen hans ihvertfall.
 
lykketil til dere håper dere finner ut hva som forersaker hosten og sånt.
 
Jenta mi har vært forkjøla og hatt bronkitt gang på gang siden hun ble født i fjor. nå i høst ble det konstantert astma. hun har fått astmamedisin som hun har gått på nå i snart fem uker og det har hjulpet betraktelig! nå er hun ikke lenger så tung i pusten og ikke forkjøla hele tiden!
Håper dere finner ut av det!
 
Her har gutten vår hostet til og fra i ett år. Først nå fikk vi påvist astma. Vi kastet ut dun dynen og puten og teppene, han fikk inhalator og VIPS der var nattesøvnen tilbake!! Helt utrolig!
 
Back
Topp