Astma

Må le litt av at folk ikke tror jeg tar dette med legen.

Dey er typisk her inne, man kan ikke utveksle erfaringer på et forum når det gjelder kronisk sykebarn uten at man drar konklusjonen at man da tar rådene til etterretning og man oppsøker ikke lege med barnet sitt [emoji15]
Vet du jeg skjønner godt at du vil høre litt hva andre tenker, hadde ikke jeg gjort at hadde aldri lært så mye om astma og hvor udugelig lege han hadde. Her på forumet lærte jeg om behandlingsplan, hva legene hadde gjort i forkant av diagnosen osv.
Erfaringer er gode å høre om når man har ett kronisksyktbarn, så fortsett å spør :)
Mitt barn bruker 1 dose fluitide utenom sesong, så øker vi opp så fort vi hører liten hoste, da tar vi to doser morgen og kveld, ventolin ved behov maks 6 ganger om dagen, blir det ikke bra da så bruker vi i tillegg bricanyl hostesaft og predinsolon i de verste periodene :)

Hei hei!
Kan svare med livslang erfaring ang astma. Jeg blir alltid mye verre ved sykdom. Jeg øker da dosene mine ganske drastisk! Ring og snakk med lege om hva dere skal gjøre! [emoji4] kan være at dere får noe som er ekstra effektivt!
Bruker dere forstøverapparat? Bruk evt saltvann i det også!
Hei!:) her økes det også fra kun Flutide fast morgen og kveld, laveste dose til opptil *4 daglig med ventoline også . Først ventoline 2 spray , 10 min opphold og 2 spray flutide. 514DBA27-3D80-4006-A038-CC746B7B2CCB.jpegSlik bruker han

Dey er typisk her inne, man kan ikke utveksle erfaringer på et forum når det gjelder kronisk sykebarn uten at man drar konklusjonen at man da tar rådene til etterretning og man oppsøker ikke lege med barnet sitt [emoji15]
Vet du jeg skjønner godt at du vil høre litt hva andre tenker, hadde ikke jeg gjort at hadde aldri lært så mye om astma og hvor udugelig lege han hadde. Her på forumet lærte jeg om behandlingsplan, hva legene hadde gjort i forkant av diagnosen osv.
Erfaringer er gode å høre om når man har ett kronisksyktbarn, så fortsett å spør :)
Mitt barn bruker 1 dose fluitide utenom sesong, så øker vi opp så fort vi hører liten hoste, da tar vi to doser morgen og kveld, ventolin ved behov maks 6 ganger om dagen, blir det ikke bra da så bruker vi i tillegg bricanyl hostesaft og predinsolon i de verste periodene :)
Hehe takk :) Og ser jo her flere får hostesaft noe legene aldri har nevnt for meg. Nei man må stå på selv og ofte ha litt bakgrunnsinfo før man oppsøker lege . Her ble diagnosen satt av lege på helsestasjon faktisk når jeg la frem sykdomsforløp etc,og hun hørte det med engang . Hun hadde 2 egne barn med astma . Fått time til han senere i dag :)

Min mann har astma, og må alltid ta ekstra doser ved sykdom. Han må inn og justere dose og medisin med jevne mellomrom, og fjernet også mandlene fordi halsbetennelser gjorde astmaen uhåndterlig.

Back
Topp