Astma og graviditet

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Noen av dere som bruker astma medisin i svsk?
Isåfall lurer jeg på hvilken type medisin dere bruker.

Jeg bruker til vanlig Symbicort el ventoline, men svært sjelden, kun når jeg føler det tetner ved forkjølelse.
Men husker ikke fra sist om jeg ikke bør bruke dem i hele tatt.

Hva står det i pakningsvedlegget evt på felleskatalogen.no?

Jeg bruker seretide og ventoline. 2 ganger tidligere har jeg blitt innlagt pga anfall mens jeg har vært gravid, og spesialistene er enig om at det er verre for fosteret at mor ikke får puste enn de eventuelle bivirkningene medisinene kanskje kan ha.

Jeg har symbicort, men trodde ikke jeg kunne bruke den.. Kan jeg det? Glemte å spørre legen min om det..

Har symbicort og ventoline men fikk beskjed av legen å bruke minst mulig, pga at det er kortison i det. Men bedre at jeg får puste enn alternativet. Er som all bruk av medisin i svangerskapet, skal brukes når det er høyst nødvendig :-)

Ringte legen ang dette denne uka da jeg har vært fryktelig tett ifb forkjølelse.Har Infeksjonsutløst astma. Seretiden (den forebyggende) er jeg så dårlig på å ta ellers så den tar jeg ikke nå i alle fall...Men ang ventoline så sa legen at jeg burde ikke ta det med mindre det var nødstilfelle/strengt nødvendig...Så jeg måtte klare meg uten....Er heldigvis over det værste nå...

Gullskatt juli12:)

Back
Topp