Astma/barneastma?

scorpio

Elsker forumet
Noen her som har barn med dette?
Hvordan mistenkte dere dette?Åssen var barna?
Hvordan fant de dette ut hos legen?
 
Datteren min har Atopisk astma.
Hun fikk det påvist da hun var 9 mnd, hadde da vært syk i 6 uker med feber, hoste, surkling, piping og gikk masse ned i vekt. Var helt apatisk og sløv på slutten....
Var hos fastlegen 4 ganger og legevakten to- fikk efedrin etc uten effekt. "hun er bare forkjølet"
Til slutt ba jeg de ta fingeren ut av ***** og sende oss på sykehuset, fikk sånn hysterisk mor lapp med, men på sykehuset ble de skikkelig irriterte og sa hun skulle vært der for flere uker siden.[:)]
Hun har gått på astma medisiner siden, men er mye plaget med falsk krupp, feber og luftveis infeksjoner.
 
 
var lagt inn tre ganger på ett år med pusteproblemer
 
Datteren min har astma ja. Hadde mistanke siden hun var liten baby jeg, men legen mente det var for tidelig å sjekke det. Så da hun var litt over 1 år, så fikk vi henvisning til en overlege på Fredrikstad sykehus fra fastlegen. Jepp, hun hadde astma hun ja..

Går på Flutide som forebyggende morgen og kveld. Ventoline når hun er tett.
 
Han hadde omtrent hoste hele det første året, det kom og gikk og ingenting hjalp. Fikk henvisning til barneallergisenteret og fikk diagnosen barneastma. Brukt medisisner siden det.
 
min har.. han var konstant syk fra han var 1 mnd til han var 5 mnd.
fik medisin da han var 5 mnd og vært ganske bra siden..
 
var hos legen mange ganger før han sa barneastma...
pluss at mini hadde ett svært sår på skinnet (mulig brannkopp) i 4 mnd.
han har også atopisk eksem og noe allergi, men vi vet ikke hva han er allergisk mot enda..
 
har både barn med barneastma og kronisk astma...og atopisk eksem
 
Back
Topp