Assistert befruktning

Starbucks

Forumet er livet
Hvor mange her har vært gjennom assistert befruktning? Selv satt spiren på 4. runde, men endte i kjemisk, og nå sitter den godt fast på 5. runde med ICSI. Vi har vært på Fertilitetssenteret i Oslo. Har vært prøvere i 7 år. Går for gull nå og hele veien til termin! :D

Vårt første barn, som kom i juli 2014 ble til med ivf. Hun ventet vi på i 5 år :Heartpink Vel verdt alt strevet og tårene!
Vi gikk igjennom tre fersk forsøk og fem frys. Jento var det aller siste egget som lå på frys! Vi var godt i gang med adopsjonsprosessen, for vi var så sikker på at det ikke kom til å gå...! Heldigvis tok vi feil!

Nå venter vi vårt andre barn, en hjemmelaget overraskelse :Heartpink Foreløpig termin 12 mai :happy:
Håper bare alt er vel - heldigvis bare fem dager til tidlig ul :)

# glemte jo helt å gratulere med den lille i magen ;)

Last edited:
Vårt første barn, som kom i juli 2014 ble til med ivf. Hun ventet vi på i 5 år :Heartpink Vel verdt alt strevet og tårene!
Vi gikk igjennom tre fersk forsøk og fem frys. Jento var det aller siste egget som lå på frys! Vi var godt i gang med adopsjonsprosessen, for vi var så sikker på at det ikke kom til å gå...! Heldigvis tok vi feil!

Nå venter vi vårt andre barn, en hjemmelaget overraskelse :Heartpink Foreløpig termin 12 mai :happy:
Håper bare alt er vel - heldigvis bare fem dager til tidlig ul :)

# glemte jo helt å gratulere med den lille i magen ;)
Åååh, det er så godt å høre om alle de som får hjemmelagde mirakler etter gjennomgått ivf!! :D
Takk:) Og gratulerer til deg og:) Lykke til på ul, håper dere får se kjønn snart også da. Det er jo så spennende!:D
Vi skal på ul i morgen. Da er jeg 10+0. Fikk se hjertet 8+0, så er spent på om det fortsatt er liv inni der:)

Nesten samme historie her, en ICSI-baby i 2014, etter et avbrutt og et mislykket ivf-forsøk. Gravid med hjemmelaget "overraskelse" nå (prøvde aktivt, men trodde aldri det skulle gå).

Så fantastisk at det endelig har klaffet for dere, Starbucks! Lykke til på ul i morgen.

Nesten samme historie her, en ICSI-baby i 2014, etter et avbrutt og et mislykket ivf-forsøk. Gravid med hjemmelaget "overraskelse" nå (prøvde aktivt, men trodde aldri det skulle gå).

Så fantastisk at det endelig har klaffet for dere, Starbucks! Lykke til på ul i morgen.
Takk!:D

Åååh, det er så godt å høre om alle de som får hjemmelagde mirakler etter gjennomgått ivf!! :D
Takk:) Og gratulerer til deg og:) Lykke til på ul, håper dere får se kjønn snart også da. Det er jo så spennende!:D
Vi skal på ul i morgen. Da er jeg 10+0. Fikk se hjertet 8+0, så er spent på om det fortsatt er liv inni der:)

Takk for gratulasjonen :)

Håper ul i dag gikk bra! Jeg er gru-gleder meg til torsdag når vi skal på ul! Jeg har ingen tegn på at noe skal være galt, men føler nesten at det er for godt til å være sant... o_O Vet ikke om det har med alt vi har vært igjennom eller bare generell bekymring. Heldigvis bare tre dager igjen nå før vi forhåpentligvis får se en frisk og sprellende liten en:Heartred

Gratulerer med en hjemmelaget :smiley-bounce012

Takk for gratulasjonen :)

Håper ul i dag gikk bra! Jeg er gru-gleder meg til torsdag når vi skal på ul! Jeg har ingen tegn på at noe skal være galt, men føler nesten at det er for godt til å være sant... o_O Vet ikke om det har med alt vi har vært igjennom eller bare generell bekymring. Heldigvis bare tre dager igjen nå før vi forhåpentligvis får se en frisk og sprellende liten en:Heartred
Ultralyden gikk veldig bra. Lille gullet sprella litt for oss og greier :D Jeg tror nok mange ivf'ere er redde og tror ikke helt at det er sant :) Redd for å våkne opp og se at alt bare er en drøm:) Sånn har jeg det ihvertfall. Tror liksom ikke helt på det...

Ette 3 år som prøvere har vi vært gjennom første ICSI nå i Porsgrunn. Fikk ut 6 egg, 5 modne. Men bare 1 overlevde til innsett, så fikk ikke noen på frys. Heldigvis ser det ikke ut til at vi trenger det i denne omgangen, for gullegget satt visst med en gang :) skal på ultralyd igjen på onsdag ettermiddag. Bestilte privat fordi jeg vil sjekke at alt er bra før vi sier det til flere (12 uker på fredag)

I mitt forrige forhold var jeg gjennom 6 ordinære ivf og 3 fryseforsøk mellom 2008-2012. Ingen klaff.

Nytt forhold 2012. Tok aldri prevensjon, fordi jeg absolutt ikke trodde jeg kunne bli gravid, siden sykehuset hadde sett at egglederne mine var tette.

Så kommer overraskelsen i august i år- jeg er gravid! Uten hjelp!

13 uker og lykkelig nå!

Det helt utrolige kan skje!

Jeg har en jente på snart 4 år som ble til på "labben" i Porsgrunn.. I gang med søskenforsøk nå. ❤️

Back
Topp