Assistert befruktning?

Tussi_lussi

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Snøkrystallene2021❄️
Har noen spørsmål som jeg håper noen av dere kan gi meg svar på :) kan først fortelle at jeg har vært prøver i snart 2 år. På denne tiden har jeg mistet 2 ganger. Siste gang vi mistet var i desember. I juni var jeg hos gyn og fikk sjekket både meg og mannen. Fant ingenting galt med noen av oss.

Det jeg lurer litt på er hvor lenge var dere prøvere før dere vurderte ivf?
Må en ha en diagnose for å få ivf?

Har etter jeg mistet slitt med noe kort lutealfase. Begynner som regel å spotte på 8dpo for så at tr kommer 1 dag eller 2 etter. Vurderer å ringe gyn nå å høre om evt progresteronstøtte.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hei! Så leit å høre at du har mistet flere ganger. Vi prøvde i ett år før vi ble henvist til assistert befruktning. Hos oss var det dårlig sædkvalitet som var årsaken, men også ufrivillig barnløse kan få henvisning uten diagnose. Jeg ville i første omgang tatt kontakt med gyn for støttebehandling, f eks progesteronstøtte eller blodfortynnende. Du blir jo gravid, så kanskje vil slik behandling være nok for dere. Jeg er nå gravid takket være Riksen, så om det skulle bli ivf på dere skal det nok gå bra! Lykke til:-)

Tok ca 1 år før jeg ble henvist til habituell abort utredning, hvor de fant ut at mannen hadde dårlig sædkvalitet, og derifra ble vi henvist til assistert befrukning. Nå har vi vel vært prøvere i 2 1/2 år

Takk for svar :) gratulera så mye med spiren :) prøvde å ringe gyn nå, men er ferie der i 2 uker til :/ får bare smøre meg med tolmodighet ;)

Vi har prøvd i 5år. I vårt tilfelle var vi aldri gravid på dei 5åra og heller ingenting galt med nokon av oss! Vi måtte då igjennom alt av behandling FØR Gyn søkte om Ivf for oss.. Pga at eg var under 25år (og ingenting var galt) tok det med oss ufattelig lang tid! 4år fra vi gjekk til legen første gang! Veit ikkje kor gammel du e, men siden dåke kan bli gravid på egenhånd so ville eg først bedt om el sprøyte og crione/ Lutinus for å prøve dette først. Med el sprøyta veit du at du har el innen dei neste 48timene og Lutinus er ein progesteron tabelett som skal i kjeden fleire gongar om dagen og som gjer livmorslimhinnene tjukkere for at egget/embryoet skal feste seg lettere og holde seg i livmora i 9 mnd (den skal brukast 14 dagar, nokon brukar den i dei 12 første vekene av svangerskapet).. Vi e ganske sikker på at det var Lutinusen som hjalp oss (vertfall store deler av det) , og er ganske sjokkert over at vi ikkje fekk dette tilbudet av legen/Gyn menst vi venta på at eg skulle fylle 25.. Men gjort er gjort, vi blei gravid på første forsøk med Ivf og er sprekkeferdig av stoltethet av vår lille spire!! :D håper bere dåke slepper å bruke like lang tid som oss :)masse lykke til!

♡ Venter et Ivf mirakel 6.Februar ♡

Så bra at dere fikk spiren til slutt :) merkelig at dere måtte vente så lenge før dere fikk hjelp uansett alderen. Jeg er 30år og mannen min er 39. Vi har ingen barn fra før. Så føler at noe må skje nå snart..

Du trenger ingen diagnose for å bli sendt til ivf, men noen krever at dere har vært samboere i et par år først og at dere har vært prevensjonsfrie i over ett år. Noen er ikke sååå nøye på detaljene, men det er på en måte hovedregelen:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Vi har vært prøvere i 6 år og vært i ivf karusellen snart 1 år. Ingen positive tester enda.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Vi har vært prøver i snart 3 år. Litt uklart om hva er vårt problem, fikk høre mye forskjellig. Man trenger ikke en diagnose for å få ivf behandling.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Snakket med gyn i dag og skal endelig få prøve progresteronstøtte lutinus :) håper det er dette som skal til for at spiren skal få tid til å feste seg.

Sent from my iPad using BV Forum

Leit å høre at dere sliter, men flott at prosessen er igang! Min erfaring tilsier at man må være frempå selv, og stå på krava;-) Jeg er uendelig takknemlig for at vi tok alle faresignaler på alvor i starten - for vi hadde jo ikke ant hvor lang tid dette skulle ta... Nå er jeg blitt 35 og han 37, vi har prøvd i 4,5 år. Masse lykke til videre!

Back
Topp