Assistert befruktning erfaringer?

Marime94

Betatt av forumet
Hei!!
Har prøvd lenge, og har dette året startet med utredning og har nå fått innkallelse til fertilitetsklinikken på Rikshospitalet.
Står ikke noe på innkallelsen om hva som er planen for denne timen, og kjenner jeg blir stressa nå som det nærmer seg av å ikke vite hva som skal skje denne dagen, hva de gjør.
Noen som har vært til utredning, og vet hva som skjer første time på fertilitetsklinikken som har lyst å dele erfaringer med meg?
 
Samtale med lege på avdelingen. En såkalt psykososialt vurdering, om hvem man er, om man innfrir vilkårene til ivf osv. Blodprøver. GU undersøkelse, ultralyd av livmor, sædprøver osv.
 
Hei!!
Har prøvd lenge, og har dette året startet med utredning og har nå fått innkallelse til fertilitetsklinikken på Rikshospitalet.
Står ikke noe på innkallelsen om hva som er planen for denne timen, og kjenner jeg blir stressa nå som det nærmer seg av å ikke vite hva som skal skje denne dagen, hva de gjør.
Noen som har vært til utredning, og vet hva som skjer første time på fertilitetsklinikken som har lyst å dele erfaringer med meg?
Jeg har vært på St. Olavs da, men min erfaring er også det samme som ble svart over her. Dere kommer inn til en lege som stiller en del spørsmål om både helse og sosiale forhold (typ jobb osv). Så tar de en gynekologisk undersøkelse av deg med ultralyd, og mannen tar en sædprøve. Og så kan dere stille spørsmål om behandlingen. Det er ikke noe farlig, ingenting å grue seg til den utredningstimen! Lykke til :)
 
Jeg har vært på St. Olavs da, men min erfaring er også det samme som ble svart over her. Dere kommer inn til en lege som stiller en del spørsmål om både helse og sosiale forhold (typ jobb osv). Så tar de en gynekologisk undersøkelse av deg med ultralyd, og mannen tar en sædprøve. Og så kan dere stille spørsmål om behandlingen. Det er ikke noe farlig, ingenting å grue seg til den utredningstimen! Lykke til :)
Okei, tusen takk for svar :)
 
Så vil dem deretter planlegge videre forløp. Det er forskjellige prosedyrer, alt etter om det er langt protokoll, kort protokoll - sier noe om hvor lenge man skal bruke medisiner før uttak og innsett. Om det skal være IVF, ICSI eller annet. Fersk forsøk eller fryseforsøk. Alt kommer ann på hva de finner ut av undersøkelsene.
 
Jeg anbefaler også å bruke forumet her for å få svar på en del spørsmål. Man får ikke noen inngående informasjon i det offentlige. Årsaken er at for å hjelpe mange, må det gå raskt. Det er litt « samlebånd». I det private har de mye mer å by på, men så koster det jo deretter også….
Mange kunnskapsrike damer her inne, selv om vi ikke er leger og eksperter på assistert. Vi kan dele noe av både kunnskap og erfaring i hvert fall, til trøst og trygghet :)
 
Back
Topp