Assister befruktning

Vi startet på IVF-behandling i november 2020 og nå sitter jeg med en vakker 2 måneder gammel baby i armene. Å velge å gå for IVF har jeg aldri angret på. Vi startet i november og tok ut egg rett før jul. To innsett uten resultat, men i februar satt spiren og 28/11 kom veslegutten. God oppfølging hele veien, fantastiske mennesker som tar godt vare på en. Det var ganske hardt psykisk, men desto deiligere da den endelig satt. De fant ikke noe galt med noen av oss heller, rett og slett bare en mindre god match og vanskeligheter med å treffe på eggløsning.

syns dere skal gjøre det som føles greit for DERE! Det krever mye tid (ut og inn på behandling og kontroll) og penger, men det er verdt det!

Hei, tusen takk! Jeg tror heller ikke jeg kommer til å angre på det, men er du også den av porsgrunn gjengen ?:Heartpink
Og hvordan er det med tanke på jobb, vi bor i østfold og skal reise til telemark, må jeg søke om noe?:Heartred

Hei! Helt enig med deg angående drittkommentarer, jeg får høre det ofte jeg også. Det er ikke noe spesielt koselig å høre sånt hele tiden syns jeg. Jeg og min mann har samtale i uke 18 vi har enda ikke fått eksakt dato men uke 18 blir det.
Så hvi jeg går inn i samtalen i mai så får jeg ikke tatt egguttak før sommeren er over? :(
Tusen takk, herlig å komme inn i gjengen endelig :Heartred:Heartred:Heartred

Samtale og oppstart er så individuelt og har så mange faktorer som spiller inn.
Jeg var til samtale i februar, og de mente jeg burde ha 1,5 måned med Testosteron-behandling før uttak. Men da den tiden var gått bestemte kroppen seg for å ikke ha menstuasjon før første gang på mange tiår. Måneden etter krasjet med påske, og mai ble så vanskelig for meg at det ble uttak først i juni. Jeg endte i tillegg med å totalfrys pga korona-vaksinasjon, så innsett ble først i august. Men nå ganske nøyaktig ett år etter samtalen har jeg akkurat tatt fatt på tredje trimester.
Når enden er god er allting godt!

Så spennende :hello2 Jeg klarer nesten ikke å venste selv jeg. Det er ikke et sekund de tankene forlater hodet mitt, er inne på detter forumet 24/7
For meg var ventetiden før første samtale lengere og verre enn tiden før vi fikk starte på medisiner. Alt var så uvisst før føste timen, etter hadde vi jo en plan for veien videre og vi visste at vi skulle få hjelp :)

Hei, tusen takk! Jeg tror heller ikke jeg kommer til å angre på det, men er du også den av porsgrunn gjengen ?:Heartpink
Og hvordan er det med tanke på jobb, vi bor i østfold og skal reise til telemark, må jeg søke om noe?:Heartred
Nei, ikke Porsgrunn. Hadde all behandling på Rikshospitalet. Jeg er i en heldig situasjon og styrer egentlig arbeidsdagene mine selv, så jeg vet faktisk ikke om man må søke noe. Det kommer helt an på hva slags jobb man har og hvordan mulighetene er for å ta fri på forholdsvis kort varsel er.

Back
Topp