Assistent på Sykehjem/Bo og Behandlingssenter og Lønn

Angelica89

Elsker forumet
Hvor mye tjener en assistent i sykehjem /bo og behandlingssenter ?
Hvor mye får man i ansiennitet når man har barn? noen som veit?

Takk for svar :P

Jeg fikk 129,- kr timen og 35,- i helgetillegg og 45,- i kveld/nattillegg på sykehjemmet jeg jobba på.[:)]

ORIGINAL: Angelica89

Man får ikke ansinitet av å ha barn? Jeg hadde rundt 130-35 kr timen som assistent nå i sommer helg og kveldstillegg var rundt 30-40-50 kr-ish? Litt usikker på timelønna siden jeg ikke har fått lønnslipp (den ligger på jobben som er på andre siden av landet, gjerrige kommuner som ikke sender i posten) :-)

Jeg har 132 kr. i timen, 35 kr i helgetillegg og 45 kr kvelds/natt tillegg [:)]

ORIGINAL: Belissima

Man får ikke ansinitet av å ha barn? Jeg hadde rundt 130-35 kr timen som assistent nå i sommer helg og kveldstillegg var rundt 30-40-50 kr-ish? Litt usikker på timelønna siden jeg ikke har fått lønnslipp (den ligger på jobben som er på andre siden av landet, gjerrige kommuner som ikke sender i posten) :-)

Noen kommuner gjør det. Jeg fikk ikke, men hadde heller ikke permisjon, så det har nok heller noe med at man får ansiennitet for å ha vært hjemmeværende med barn eller noe slikt.

Ang. timelønn så er det nok litt forskjellig fra kommune til kommune det og. Og så har så klart ansienniteten noe å si. Tror de uten noen erfaring starter på 126 kr eller noe sånt hos oss. Men så får vi ansiennitetsberegning for alt av arbeid man har gjort (ikke bare det som er relevant for pleie og omsorg), og tillegg mellom 30 og 50 kr for helg og kveld. Husker ikke helt i farta[:)]

ORIGINAL: Leilani

ORIGINAL: Belissima

Noen kommuner gjør det. Jeg fikk ikke, men hadde heller ikke permisjon, så det har nok heller noe med at man får ansiennitet for å ha vært hjemmeværende med barn eller noe slikt.

Ang. timelønn så er det nok litt forskjellig fra kommune til kommune det og. Og så har så klart ansienniteten noe å si. Tror de uten noen erfaring starter på 126 kr eller noe sånt hos oss. Men så får vi ansiennitetsberegning for alt av arbeid man har gjort (ikke bare det som er relevant for pleie og omsorg), og tillegg mellom 30 og 50 kr for helg og kveld. Husker ikke helt i farta[:)]

Jeg er innenfor et annet område nå og i tariffavtalen vår så står det at man kan få ansinitetsberegning opptil 3 år for omsorg av barn i hjemmet, og med det tror jeg de mener de som er hjemmeværende (altså ikke de som er i permisjon med foreldrepenger), så det kan hende det er slik for kommunene og.

Det som er fint med KS er at man får ansinitet for alt man har gjort, i motsetning til tariffområdet jeg er i nå der jeg plutselig havna på nederste lønnstrinn igjen :-/

Back
Topp