Jeg vet de har blitt enda litt mer obs på dette ift asberger syndrom, for det viser seg at mange av dem som har fått diagnosen har en psykiatrisk lidelse i stedet... De symtomer du forklarer, kan ha sammenheng med mye, og kan selvsagt også være asbergers. eky
Som vernepleier av yrke og som mamma var jeg også svært bekymret for min datter da hun var helt liten. Hun var helt oppsatt på å sette alt i system, hadde ikke språk omtrent, lekte ikke sammen med andre barn/hadde ingen interesse, bare trakk seg unna. Men dette forandra seg plutselig ved 2 1/2 års alderen, unntatt dette med å være sosial med andre barn. Dette fungerer fortsatt dårlig i barnehagen...
For noen kan det faktisk endre seg veldig, men ser jo at for dere har det ikke gjort det. Derfor er det bra dere nå har fått hjelp til å ta tak i saken. Men syns det er viktig at de ikke tar forhastede beslutninger, feil diagnose er verre enn ingen diagnose. Man kan da risikere å ikke få den hjelpen man trenger i det hele tatt, og av og til kan omtrent ingen hjelp være bedre enn feil hjelp....
Men for all del, åresvis trenger det jo ikke ta når hun nå er 6 (?) år.