Aspartan!??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Leste akkurat at det stoffet kan gi vektforøkning, depresjoner, angst osv osv... er dette slik som blir overdrevet eller er det så ille??? Hvorfor i alle dager er det ikke forbudt da??

røyking fører til dødelig kreft... er ikke forbudt det heller gitt....

Dollface skrev:
røyking fører til dødelig kreft... er ikke forbudt det heller gitt....

nei men det er aldersgrense på det...

Noen (få) har reagert hardt på det. Jeg vil tro de fleste får i seg så lite at det er ingen fare.

©Smartass skrev:
Noen (få) har reagert hardt på det. Jeg vil tro de fleste får i seg så lite at det er ingen fare.

men sånn som vi da, vi kjøper to sånne store flasker hver helg hver... altså 4 stk tilsammen som jeg og mannen deler igjennom helgen.. vi drikker ikke brus i uka..

Er det mye??

Kunstig søting generelt sett er vel ikke bra for kroppen. Men det er mye som ikke er bra for kroppen igjen da....

Minner i samme slengen om at barn under 3 år ikke skal ha aspartan heller som det f.eks. er i fun saft. (dog heller ikke annen kunstig søtning, men aspertan er spesielt omstridt).

Du kan lese mer her, men ser ut til at det er ufarlig i moderate mengder.
http://no.wikipedia.org/wiki/Aspartam

Du skal opp i ekstreme mengder før det utgjør noen helseskade (lurer på om det var 4-5 ltr pr dag). Og for meg i min situasjon så er sukkerfritt mye bedre enn sukker. 

Qualitas skrev:

©Smartass skrev:

men sånn som vi da, vi kjøper to sånne store flasker hver helg hver... altså 4 stk tilsammen som jeg og mannen deler igjennom helgen.. vi drikker ikke brus i uka..

Er det mye??

Næsj. :P

Back
Topp