Aspartam/Lettbrus

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Tenker dere over hva dere som gravide drikker eller hva dere gir til barna deres?

Aspartam sies å kunne påvirke kroppen vår negativt og ikke være bra i det hele tatt. Finnes blant annet i Fun light saft.

Kjør diskusjon!

Altså...slike kunstige søtningsstoffer??

Liker ikke slikt drikke, blir for kunsitg for meg. Alt er jo snart nesten farlig å drikke og spise, så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det. Unga drikker det i ny og ne, men prøver å holde dem unna drikker og sånn som er mye E-stoffer i seg.

Jeg unngår aspartam så godt jeg kan. Det finnes i mange lettbruser, blant annet Pepsi max (tror jeg), og i fun light. Sønnen min drikker ikke brus enda, men får litt saft inni mellom. Da er det husholdningssaft eller solbærsirup han får.

Jeg holdet meg unna aspaetam til vanlig også, men blir kanskje litt gjennom pastiller. Har ikke lyst å fore kroppen med stoffer man ikke vet hva kan gjøre med meg.

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Gøy-saft er heldigvis uten kunstige stoffer og.

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Her unngår vi aspartam så godt det lar seg gjøre.

Liker heller ikke at det er palmeolje i det meste heller.

Vi er ikke veldig oppmerksom på det, men bruker stortsett ikke light produkter.

Bruker veldig lite lett produkter i det store og hele. Ikke lett majones og samt tull heller.
Fun light drikker jeg i perioder,men ellers drikker jeg sjelden brus,så om det blir lett eller vanlig spiller ingen rolle.
Sønnen får ikke brus,men hvis det er bursdag får han saft og da ikke lett.

jeg skal aldri mer drikke fun light som gravid :) takk for tipset :)

Det er jo og mye E-stoffer i light safter, og da kombinert med tilsøtningsstoffer er vel ikke så bra. El blingser jeg litt nå??

Back
Topp