Asparges og lukt av urin dagen etter

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Jeg har hørt rykter om at dersom man spiser asparges så lukter urinen forferdelig dagen etter.
Kom i prat med min kjære mann om dette, og han syns det lukter helt forferdelig, men han syns også asparges smaker utrolig godt. Han antok at jeg var som han siden jeg er veldig glad i det.
Når jeg sier jeg ikke skjønner hva han snakker om siden jeg ikke kjenner noen lukt dagen etter ser han "rart" på meg, hvordan i alle dagen kan man la være å kjenne den lukten?

Et google søk sier meg at enkelte få er genetisk disponert til å ikke lukte den lukten.
Hvilket forklarer hvorfor hverken jeg eller vår eldste kjenner denne lukten.
Mannen skjønner fremdeles ingenting (hvordan i alle dager kan man unngå å kjenne den lukten :P )

Kjenner dere den lukten?

Aner ikke. For jeg spiser ikke asparges

Ja, kjenner lukten veldig godt. Urinen får annen farge også :)

Ja, jeg kjenner den lukten :D

Hmm.. Har aldri lagt merke til det, men jeg kjenner ikke lukten. Har ikke sett at urinen får en annen farge, heller.

Ja, kjenner lukten veldig godt- det stinker jo mildt sagt:eek:

Nei, men jeg spiser aldri så veldig myr asparges så kanskje det har noe med saken å gjør og? Altså mengde inntak:-)

Ja jeg kjenner det, til og med samboer kan lukte det når jeg har vært på do :hilarious: lukter også rart om man drikker iskaffe! Spesielt den tine iskaffe med mocca smak!

Ja jeg kjenner det, til og med samboer kan lukte det når jeg har vært på do :hilarious: lukter også rart om man drikker iskaffe! Spesielt den tine iskaffe med mocca smak!
Spiser sjeldent asparges, men iskaffelukten kan jeg skrive under på! :hilarious:

Back
Topp