Asosial?

LoveMyMiracle

Mamma til vakre Adrian <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Fler som opplever å isolere seg nå på slutten?
Merker jeg har null ork til å ta kontakt med folk eller møte noen. Har egentlig veldig lyst, og blir veldig glad når venninnene mine ringer for å skravle eller sender meldinger, men føler meg så slem. Jeg er ikke noe fan av enveiskomunikasjon, og nå er jeg sånn selv:/
Har ikke lyst til å gå ut av huset, og foretrekker å ligge i senga eller sofaen.
Fler som opplever dette?

Det er du virkelig ikke alene om!
Jeg gruer meg til å måtte ut av huset for å handle mat, og treffe folk.
Jeg har bare lyst til å ligge lenge i sengen, gjøre litt husarbeid og pusle hjemme for meg selv, og så slenge meg på sofaen når jeg blir sliten.
I tillegg har jeg veldig lite lyst til å ta telefonen eller svare på meldinger, men man må jo nesten det..

Er vel temmelig usosial ja, men nå kjenner jeg ingen her jeg bor. Etter vi flyttet hit har jeg vært mer eller mindre sengeliggende, så har ikke blitt kjent med noen. men det er greit har nok med barn og mann om dagen.

Hva med å bare fortelle venninnene dine at akkurat nå vil du ha det litt slik, og forklarer de litt hvordan det er for deg? Jeg pratet med mine venninner om dette og har egentlig snakket litt om det hele svangerskapet :) Jeg føler at de har veldig god forståelse for situasjonen min som den er nå, noen ganger litt mye så jeg må minne de på at jeg faktisk ikke er handikappet :P

Skjønner deg veldig godt, har det litt sånn selv... Orker liksom ikke å legge for mange planer da jeg er litt redd for å ta på meg for mye og bli gørrsliten.... Men synes det er hyggelig å få meldinger og kanskje ta en kjapp lunsj hjemme og bare slappe av i sofaen ;)

Helt likedan her også :S
Vil ikke ut å handle middag engang :•S
Vil bare kose meg hjemme og gjøre klart det siste.

Jeg har fått beskjed fra legen om at jeg skal være sosial, å helst ha noen rundt meg hele tiden. Men det er på grunn av at jeg er deprimert i svangerskapet.. Så her er det besøk til en hver tid eller jeg er bort på besøk til noen :) Å det fungerer veldig fint. Jeg liker å stelle istand til kaffe :)

Samme her. Har ikke mange venner jeg men i det siste holder vi kontakt via Facebook mest. Tror folk er litt redd at det plutselig skjer noe når de besøker. Mange er opptatt på jobb også. Noen ganger besøker jeg folk på jobb bare for å gå noe sted men mest har jeg lyst å bare site hjemme :)

Helt likt her og.. Vil bare ligge på sofaen å glane på tv! Vil heller ikke ha besøk.. Men det er kanskje fordi at jeg ikke kjenner noen her ;s

Hva med å bare fortelle venninnene dine at akkurat nå vil du ha det litt slik, og forklarer de litt hvordan det er for deg? Jeg pratet med mine venninner om dette og har egentlig snakket litt om det hele svangerskapet :) Jeg føler at de har veldig god forståelse for situasjonen min som den er nå, noen ganger litt mye så jeg må minne de på at jeg faktisk ikke er handikappet :P
Det har jeg gjort, også har tre av de fått barn nå i 2014 så de vet hvordan jeg har det nå. Har vært veldig tydlig til både familie og venner at jeg ikke ønsker "mas" på slutten, men føler meg så slem fordet. Er av typen som får dårlig samvittighet av ingenting :P
Men det er godt å lese at det er fler som har det på samme måte, det hjelper litt når man føler seg som den værste einstøingen :P haha!

Det har jeg gjort, også har tre av de fått barn nå i 2014 så de vet hvordan jeg har det nå. Har vært veldig tydlig til både familie og venner at jeg ikke ønsker "mas" på slutten, men føler meg så slem fordet. Er av typen som får dårlig samvittighet av ingenting :p
Men det er godt å lese at det er fler som har det på samme måte, det hjelper litt når man føler seg som den værste einstøingen :p haha!
Nei men du skal ikke føle deg slem, er helt naturlig å trekke seg unna! :) Og alle har forståelse for det. Tenk, dette kan være utav de få gangene i livet du slipper unna me det aller meste! Om ikke absolutt alt ;) Dra heller nytte av det enn å sitte med dårlig samvittighet, du har mye koseligere ting å tenke på, som den lille babyen din :D Det kommer alltid til å være noen som har det likt, og det er ganske godt å se! :)

Nei men du skal ikke føle deg slem, er helt naturlig å trekke seg unna! :) Og alle har forståelse for det. Tenk, dette kan være utav de få gangene i livet du slipper unna me det aller meste! Om ikke absolutt alt ;) Dra heller nytte av det enn å sitte med dårlig samvittighet, du har mye koseligere ting å tenke på, som den lille babyen din :D Det kommer alltid til å være noen som har det likt, og det er ganske godt å se! :)
Sant det ;) Er faktisk veldig deilig, kanskje derfor jeg får dårlig samvittighet, fordi jeg liker å være alene :P hehe! Tror det heller er det at det uvant:):) Ja det er ganske godt, det jeg liker så godt med forumet her :) Alltid en eller to som vet akkuratt hvordan man har det:)

Jeg tar noen korte turer til venner og familie når jeg er opplagt nok til det, og har litt besøk når jeg orker, ellers liker jeg eget selskap best om dagen :) Pusler litt, slapper av, forbereder meg på det som kommer, både fødsel og barseltid :) Og prøver ha litt kvalitetstid med mannen ❤️ Deilig å bare være oss to her hjemme og.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Har bare en god venninne her nede, som for tiden gjennomgår cellegift, så hun er i Oslo for tiden... de andre som jeg ble litt kjent med når jeg flytta ned er jammenmeg smelt på tjukka dem og, så vi er alle like asosial :p
Men skravler en del med bestevenninna mi hjemme over Viber, det er godt :)
Men nå er jeg veldig asosial hele tiden, så ingen som syns jeg er unormalt merkelig om dagen :p

Slik har jeg også det, har nokk med min datter på 2 som skal ha min opomerksomhet gjennom dagen..
Er fint om venner kommer innom meg, men jeg klarer ikke dra så mye ut nå. Blir så sliten og bekkenet henger ikke med!
Familien min skjønner ikke hvor tungt det er, så de blir fornermet om jeg ikke gidder være med på masse styr.. men det er nå bare slik de er :)

Her er jeg ikke asosial (prøver og la vær så godt som) jeg er ute på vift, lunsj/middag hos og med venner, liggebesøk hos mamsen og de, ute og går tur, jobber hjemme, har besøk, og får faktisk to av søsknene mine på overnatting inatt med mann og barn.. Litt lite gjennomtenkt men shitlagå.. Sover lenge jeg, så får de bare ta seg ut (Har utleie leil i kjelleren som de får bo i :P ) hun yngste søsteren blir jeg og "passe" til neste helg da min mor kommer tilbake igjen fra ferie, eller passe hverandre!
Liker ikke og sitte alene og ikke gjøre noe, da går tiden så sent.. Men enkelte kvelder er det deilig og slappe seg på sofaen ;) :D

Back
Topp