arving av sko...

mammabella

storesøster og lillebror :-)
Ka meiner dåkker om arving av sko?

Her i huset meiner vi helt forskjellig æ å sambo. Æ meine att unga ska ikkje arve sko som e mye brukt. Mens han meine det bare er tull å æ ikkje ska gje skoen bort... (svigermor sende klær å leka tell fattige så hadde tenkt sende nån sko med der)..

Syns detve greit å arve pensko å sånn som e litd brukt! Men ikkje sko som e brukt så å sei kvær dag!
Ka e dåkkers meininge? :-)

Er de slitte og egentlig klare for søppla, ville jeg ikke gitt de i arv.... Men er de fin og ikke mye brukt, syns jeg det er greit ;)

Enig,kommer an på hvor mye brukt de er..Men tenker at de i u-land,ikke tenker så mye på passform på foten og hvor mye slitt dem er,er vell luksus å i heletatt ha noe på beina:)

Ville ikke arvet slitte sko her, men viss valget hadde vært det eller ingen sko, så er jo valget lett :)

Ingen av skoa til frøkna e veldig slitte... nån av skoa ser du jo e brukt men den e ikke blitt stygg..
Å nån e mindre brukt å ser nesten ut som ny.. dem tenkte æ å spare for dem e lite brukt...

Slitte sko arver vi ikke. Men minsten har arvet sko av elsten her, de var lite brukt i utgangspunktet også kjøpte jeg nye såler (vintersko og støvler) Joggesko kjøpte jeg nye. Synes det er helt ok og arve finsko. Skisko kjøper jeg også nye såler til siden vi går veldig mye på ski, men lar skoene gå i arv. (så lenge de er i god stand)

En det pensko som er brukt 1 gang, kanskje 2 så syns jeg det er OK at søsken arver, evnt at man gir dem bort. Sko som er i daglig bruk, og som har formet seg etter foten til et barn skal ikke et annet barn bruke. Det er bevist at det gir feilstilling i utviklingen av ledd og benstruktur i beina, så NEI sko skal ikke arves!!!

Vet ikke om jeg bør svare her.. kremt.. Men barna mine arver alle sko både fin og vanlig ;) Men alle er i god stand og søstra til sambo kjøper gode sko! Kjøpte faktisk joggesko til Aron i går da og noen støvler til Ramona.

Med første var eg veldi sær, skulle ikke arve sko og sånnt.. Men, ser nå at det er veeeldi dyrt for kvalitetssko(viking ecco osv) så her har det etterhvert blitt arva! Men da tenker jeg ikke slitte sko og sånn da, den må se ok ut :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her skal sko som ikke er slitte gå videre til mini i magen. Ingen av skoene er mye brukt, lillegutt hopper fra størrelse til størrelse i kjempefart! Jeg bytter heller såler der det går ann.

Jeg ser ingen problem med å arve sko som er pent brukt, barn vokser jo stort sett ut av dem før de rekker å forme seg særlig til foten, i motsetning til voksne. Å arve over flere ganger derimot, eller sko som ser slitte ut, de ville jeg kastet. Noen mennesker sliter mye mer på sko, min bror ødelegger alltid sine sko, mens mine ser nye ut flere år senere. Vil tro da at mine barnesko fint kunne nedarves, mens broren min sine burde (og ble) kastes.

En det pensko som er brukt 1 gang, kanskje 2 så syns jeg det er OK at søsken arver, evnt at man gir dem bort. Sko som er i daglig bruk, og som har formet seg etter foten til et barn skal ikke et annet barn bruke. Det er bevist at det gir feilstilling i utviklingen av ledd og benstruktur i beina, så NEI sko skal ikke arves!!!

Åhh.. e det æ prøve å fortelle sambo.. men han fnys bare av det å meine æ e sprø å bare har lest det på ei sia dem selg sko.. for att dem ska selge mest mulig!

Jeg tenker at alt kommer igrunn ann på skoene som skal arves. Man har lær å gå sko, de syntes jeg ikke bør arves, men når man kommer opp i større størrelser så har man gode sko som koster mye som de ikke får brukt noe lenge da de vokser så fort. Syntes da at tingene kan arves. Men selvfølgelig må man se de ann, man lar de gjerne ikke arve sko som man ser såle og støtte er begyntå bli dårlig på. "Så engasjert"

Som mange svarer så synes jeg det kommer helt ann på hvor mye de er brukt. Sko som er knapt synlig brukt har jeg ikke noe problemer med å arve...men man må jo se ann foten etc også. Vanskelig det der. Men har spart på noen sko etter gutta som ikke er synlig brukt som jeg håper lillegull kan bruke. Bla eccosko, gummistøvler, små vintersko, goretec sko, pensko.

Back
Topp