Arving av babyseng...

Christel

Forelsket i forumet
Jeg har hørt at arving av babyseng kan føre til krybbedød, pga bakterier og sånne ting... Men er det noen som vet om dette er sant? Jeg har muligheten til å arve en seng, men vet ikke om jeg tør...[&:]

ORIGINAL: nitalita

Arve seng er ikke noe problem, men kjøp til ny madrass!!

Så sant det ikke er nær familie da...

Det er babyen til kusinen tim sambo som har brukt den, og de har hatt trekk på madrassen. Men kan jo se på sengen, så kan jeg heller kjøpe ny madrass. Takk for svar [:)]

brukt seng kan føre til krybbedød? den var ny........ vet dere årsaken til at dette skulle være tilfelle?

ORIGINAL: Champ

brukt seng kan føre til krybbedød? den var ny........ vet dere årsaken til at dette skulle være tilfelle?

Det skal visst ha noe med bakterier, slev og døde hudceller fra et annet barn å gjøre. Men som sagt, vet ikke om det er sant.

ok.
det er jo stadige studier rundt dette, men jeg stiller min skepsis til den teorien, ikke for at jeg skal være vrang eller noe, men har en haug med venner med barn, jeg har jo to fra tidligere og begge mine barn brukte samme sengen, og mine venner bruker også samme sengen til sine barn, evt kjøper brukt ofte.

Tror nok at en god vask av en brukt seng, ny madrass og sengekant er et godt råd å holde seg til [:D][:D][:D]

Tror ikke det er senga som er problem, men madrassen kan jeg skjønne, jeg hadde kjøpt nytt madrass jeg...

E på august, men måtte bare svare alikevell. Arve seng som pappan min har brukt. Han e snart 62 år, så den har vært brukt av en del,ja. Men ingen har da dødd i den...
Må være madrass som menes. 

Ja det er madrass det sies at man skal kjøpe ny p.g.a en type muggsopp(tror jeg det var)i madrassen som kan føre til krybbedød. Jeg skal beholde senga etter sønnen min, men kjøpe ny madrass.

Jeg syns å ha hørt at de som dør av krybbedød er født med det men de har enda ikke funnet ut hvordan de skal finne ut om barnet har det....
Kommer nok veldig an på hvordan madrass det er snakk om også,jeg skal bruke den vi har etter sønnen vår,er en svane madrass til litt over 700kr.. skal bare vaske trekket..

Back
Topp