Arver barna dine klær/utstyr etter andre?

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet Opprettet
Denne 3 mann har fått helt ny babycall.. Ellers har jeg kjøpt seng brukt (til å ha på hytta) vogna kjøpt brukt, newborn sete..

Ellers har jeg fått noen nye ting i gave da som stelleveske f eks..

Klær arves fra storesøster og alt av utstyr ellers arves også fra storesøsken eller av andre :)

Arv og gjenbruk er utrolig kjekt!
 
Her har lillemor arvet klær, vippestol, seng og litt leker fra storebror samt kusinene sine. Jeg har også supplert litt klær og kjøpt blant annet ny vogn, stol og babycall. I tillegg har vi en lekegrind som hun har arvet etter broren som han igjen har arvet etter sin far og hans søsken.

Jeg syns det er veldig kjekt å blande både nytt og brukt. Kjekt med minnene fra det gamle og kosen av å skaffe noe som bare er hennes.
 
Vi kjøpte veldig mye nytt når vi ventet storebror. Nå har minstemannen arvet alt :) har kjøpt et par nye pysjer og bodyer, og så har han fått litt i gave også. Han måtte jo få noe som er bare hans :) Ellers er alt etter storebror :) når mini er ferdig går klærne videre til gode venner som venter gutt. Vi tar vare på noen få plagg som har betydning for noe spesielt, eller klær som har vært favoritt.
 
Alt av utstyr er nytt siden det er vår første:) Men alt er kjøpt med baktanker om at det skal holde/passe til nestemann, uansett hvilket kjønn:) Men vi arver litt klær fra ene fetteren, som bare er 6 mnd eldre;)
 
Arver noe og får også endel nytt.. Har også kjøpt litt utstyr på kjøp/salg-sider på face. Barna blir ikke lykkeligere av dyre merkeklær og flott utstyr! (Mor blir kanskje?)
 
Enig i at man ikke trenger så mye nytt :) Nå er dette første barn og barnebarn på begge sider. Derfor har vi fått nesten alt vi har av klær. Men så har vi ikke så mye per størrelse da. Får heller supplere etterhvert hvis vi ser det blir for lite
 
Vi har arvet masse klær og utstyr. Det har ikke vært store utgiften enda. :) Jeg elsker gjenbruk. <3
 
Back
Topp