Arver babyen klede/utstyr etter andre?

M

Moderator Marte

Guest
Arver dokker noko utstyr eller klede til babyen?
Kven arver babyen frå? :)
 
Ja, hun arver masse etter storesøster. Vi pleier også å gi videre klær innad i vennegjengen, så kommer nok noe derfra også.
 
Ja, han arver fra storebror som igjen arvet mye fra venninners barn :)
 
Kommer til å arve mye etter storesøster. Vi handlet mange av de store tingene i nøytrale farger, og er veldig glad for det nå når vi venter gutt :happy: Kommer kanskje også til å arve noe småting fra søskenbarna sine :)
 
Ja, her er det minimalt med nye ting. Får litt nye klær i gave, ellers er det meste gjenbruk. Kjøper ny madrass, da. Arver av søsken og søskenbarn stort sett, og jeg kjøper gjerne brukt.
 
Kommer til å arve nesten alt av utstyr fra storebror. Klærne kommer stort sett til å være nye :happy:
 
Arver dokker noko utstyr eller klede til babyen?
Kven arver babyen frå? :)
Arvet masse til storebror. Og kjøpte mye brukt. Men sorterte vekk plagg som hadde ligget 20 år i en bod, luktet funky og hadde knirkende elastrikk.
 
Arver fra storesøsken. Storesøsken har igjen arvet en del utstyr og klærnfra venner og bekjente
 
Arver endel klær fra sønnen til en venninne, arvet noe utstyr fra søskenbarn og kjøpt endel utstyr brukt både fra venninne og på Finn :) Endel blir selvfølgelig også kjøpt nytt, som madrass og sengetøy :)
 
Mye fint som selges brukt på Finn og i diverse grupper i sosiale medier.

Ja, vi har kjøpt litt brukt. Bor på et lite sted så det er begrenset bruktmarked med jeg har lagret finn-varsling på endel ting vi mangler ennå som jeg håper å få tak i brukt. :)
 
Ja, vi har kjøpt litt brukt. Bor på et lite sted så det er begrenset bruktmarked med jeg har lagret finn-varsling på endel ting vi mangler ennå som jeg håper å få tak i brukt. :)
Klær og sånt kan jo sendes i posten. :)
 
Her går arvetøy litt i ring. Vi arvet masse til eldstejenta av en veninne, så gikk de videre til nr 2, jeg ga mye videre til mine veninners barn og nå kommer en del i retur til meg til nr 3. Veldig greit å gjøre det sånn når vi er flere som hele tiden har barn i forskjellige aldre, er ikke alltid man kan arve direkte av storesøsken heller. Mye av babytøyet jeg har (det var ikke mye heller, gitt det meste videre) er til helt feil årstid til minsten som kommer nå.

Når vi fysisk har tre jenter i hus kommer alt som er brukendes til å gå direkte i arv tror jeg
 
Var mange som kom med klær når vi fikk storesøster. Men det meste var faktisk totalt ubrukelig! Flekkete, stinket, mistet all fasong/ farge/ print osv.. Hvordan i alle dager er det folk vasker klærne sine? Ugg..
Så det meste av det gikk rett på bålet, kun en liten prosentandel som var brukbart.
Måtte etterhvert gi beskjed om at de kunne gi vekk ting til andre.
Lille i magen arver klær etter storesøster, iallefall de aller minste størrelsene(nøytrale). Så får han sikkert egne klær når det meste går over i rosa.
 
Arver tilbake det jeg sparte fra min sønn. I mellom tiden har ei venninne av meg brukt dette tøyet til hennes gutter. Arver også det hun har kjøpt da hun ikke skal ha flere barn:)/
 
Back
Topp