Arvelig?

De kommer nok ikke til å nekte meg det. Overlege gyn anbefalte det på tul sist, men det planlegges ikke før nærmere fødsel.

Jeg hadde så mye smerter at jeg ikke kjente at jeg revnet der og da, men hadde mye smerter en god stund etter. Ikke minst en masse sjenerende plager, men med god trening og oppfølging ( ikke minst en lege som sydde meg ordentlig sammen i narkose) så har det blitt ganske bra. Bare at gang nr to vil ikke bli bra igjen.....
Jeg har egentlig ikke lyst på KS. Det er ikke fødselen jeg er redd for, men det er vanskelig å leve med menene om det skjer en andre gang. Så vanskelig at mange har blitt uføre....
Da er det ingen alternativer i mine øyne
Håper de gjør det som er best og tryggest for deg! :Heartred

Jeg husker jeg spurte jordmor om dette forrige gang da min mor har født tre store barn, har gått langt over tiden og hatt lange fødsler. Synes å huske at jordmor mente at størrelse på barn ikke var arvelig, mens type fødsel kunne være det.. Selv fødte jeg to uker før termin, hadde en fin fødsel på 8 timer og fødte en baby på knappe 3000g og 48 cm :)
Det ser ut som at noen har veldig likt som sin mor, mens andre ikke har det. Så kanskje det er tilfeldig?

Mamma fødte alle 4 før termin, og mine to første kom 2 uker og 2 dager, og 3 uker og 3 dager før tid.
Men hun har hatt større unger enn meg [emoji5]

Back
Topp