Arveklær fra far var liten..

Bkno6264862

Flørter med forumet
Da har svigermor ryddet på loftet og funnet frem klær etter "ungene" på snart 50, 40 og 35 år...
Hun har spart på MYE (ca en stor svartsekk) og hvert plagg har jo sin historie, og skulle helst sett at babyen bruker alle. Hun har sydd og strikket mesteparten sjøl og fått noe strikket av venninner da ungene var små. Heldigvis veldig nøytrale, men ikke så praktiske (selv om hun mente de var mye mer praktisk enn dagens bodyer.. ikke helt enig jeg men ;) ).
Til og med en dundyne og vognpose hadde hun gjemt unna.

Hun skulle vaske opp alt, så fikk vi velge hva vi ville ha og hva som skulle kastes. Men hvem kan kaste noe etter alle de fortellingene om hvert plagg......

Så herlig da! :-)
Men samtidig litt for mye press, og antakeligvis ikke alt dere ønsker å bruke.
Om hun har sagt at dere selv får velge, ja da velger dere noe dere kunne tenke dere å bruke.
Det er kanskje ikke alt som passer i forhold til størrelse og årstid heller, så dere "slipper unna" noen plagg bare der.

Koselig å noen gamle, unike, hjemmestrikkede plagg da, som ingen andre har.
Men ikke ha dårlig samvittighet om dere ikke vil ha alt. Tidene forandrer seg jo, og det gjør jo også moten, det praktiske, og komforten. :-)

Något enstake plagg kan jo vare koselig fra far.... Men en hel garderoben fra 60-70- talet.. Naaii ;)

Velg noen plagg dere syns er morsomme at ha.. Resten må hon nesten bare kjønne at dere kanske ikke vil bruke. Men vanskelig situasjon de kjønner jeg godt! :/

Been there, done that. Fikk melding her om dagen om at hun hadde funnet mer på loftet... :O

Men samboeren min og jeg plukket noen fine og hjemmelagde plagg og sa at vi heller kunne ta mer senere hvis vi så behovet for det. Dessuten sa jeg at jeg hadde lyst å kjøpe litt selv og at jeg regnet med vi kom til å få noe i gaver fra venner og familie. Hehe, gikk heldigvis bra det!

Men skjønner presset. Spesielt når det er hjemmelagde klær! *minne seg selv på å ikke bli slik med mine framtidige barnebarn* ;D

Skjønner presset, spesielt når det kommer fra svigermor.

Min mor hadde tatt vare på en del klær fra meg og lillesøster (25 og 18 år). Vi gikk igjennom disse klærne sammen, og fordi om hvert plagg har sin egen søte historie så forsto hun at jeg ikke kunne ta vare på alt og at verden har gått videre :-P

Sniker fra juli og svigemoren min har vært helt lik, funnet fram gamle voksi posen til lillebroren til samboer og ble såå fornærma når jeg takket pent nei.. Hun hadde også en gammel brun sprinkelseng full av bitemerker som lillebroren til samboer hadde brukt som vi bare måtte ha.. Hun ble så sur når jeg sa ellers takk :( det var jo ikke engang barnefaren sitt men lillebroren til barnefaren:s

Og brått tenker man med selv:
"Hvorfor ta vare på klær etter barna...
Er det for min egen del, eller for barna...?"

Jeg har jo tenkt at jeg tar vare på de fineste plaggene, så barnebarn kan bruke. Men må jo nesten ta seg i det, når en leser denne tråden. For når jeg får barnebarn (om tidligst 10-20 år), er jo moten noe helt annen! Hi hi! :-)

Men antakelig tenkte vel din svigermor det samme da hun tok vare på klærne i sin tid. :-)

Og brått tenker man med selv:
"Hvorfor ta vare på klær etter barna...
Er det for min egen del, eller for barna...?"

Jeg har jo tenkt at jeg tar vare på de fineste plaggene, så barnebarn kan bruke. Men må jo nesten ta seg i det, når en leser denne tråden. For når jeg får barnebarn (om tidligst 10-20 år), er jo moten noe helt annen! Hi hi! :)

Men antakelig tenkte vel din svigermor det samme da hun tok vare på klærne i sin tid. :)

Hehe, ja. Tror nok hun har tenkt mest på seg selv når hun sparte på de :)
Heldigvis har min mor gitt bort alle mine / brødrene mine sine klær når de ble for små. Tenk om jeg plutselig hadde fått to garderober :-O
Får prøve å si på en god måte at klærne kan gå til barnehjem i u-land eller noe.

Back
Topp