Arvegods!

Anni94

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Hei,

Jeg er så heldig å ha 3 i nær familie som fikk barn for 6-24 mnd siden. Min far er en av de, og han fikk vite om graviditeten i helga og ønsker å gi bort aaalt han har som minsta ikke bruker lenger :)

Er det noe vi bør kjøpe nytt? Feks bilsete pga sikkerhet?

Og er det noe spesielt vi bør se å få arve? Som kan være kjedelig å kjøpe selv :)

Hei,

Jeg er så heldig å ha 3 i nær familie som fikk barn for 6-24 mnd siden. Min far er en av de, og han fikk vite om graviditeten i helga og ønsker å gi bort aaalt han har som minsta ikke bruker lenger :)

Er det noe vi bør kjøpe nytt? Feks bilsete pga sikkerhet?

Og er det noe spesielt vi bør se å få arve? Som kan være kjedelig å kjøpe selv :)
Om bilsete ikke har vært med i kollisjon eller blitt skadet på andre vis, og ikke er eldre enn 8(?)år, så kan du fint bruke det:)

Så kjekt å få arvet alt da, sparer mye på det - både miljøet og peng:)

Jeg er overlykkelig for arvegods :Heartred Hadde tatt imot alt jeg kunne få :D
Enig med det om bilsete

Forresten så sies det vel at man ikke skal arve madrass? Seng er ok, men ikke madrass...?
Jeg er usikker :)

Jeg synes det var knall å arve klær. Er så dyrt å kjøpe nye klær hele tiden. De vokser jo så fort:)

Så flott med arvegods! Du sparer masse på dette. Vi kjøpte det meste brukt til førstemann. Masse fine klær til nesten ingenting på loppemarked og babygym, lekegrind, noen leker og bøker på bruktkjøp. Seng, madrass, bæresele og bæremeis kjøpte vi av en bekjent og så arvet vi dyner, sengetøy og noe klær. Har jo også hørt at man bør kjøpe ny madrass egentlig, men denne var lite brukt og vi kjøpte den av en vi kjenner. Tiil neste kjøper jeg nok en ny madrass altså, så vil nok anbefale det. Bilstol, vogn, babynest og brystpumpe kjøpte vi nytt.

Bilseter som er over en viss alder (usikker på hva det er) eller har vært i en kollisjon kan ikke lenger brukes fordi det er usikkert om de er trygge. Og madrass som er over en viss alder (usikker på hvor gammel) har for dårlig lufting og skal ikke arves. Dårlig lufting i madrass er en av årsakene til krybbedød ☺️ Jeg ville nok kjøpt nye om de er ett par år gamle, men ellers er arvegods helt supert. Det er jo så dyrt å kjøpe alt nytt. Men så kjenner du også de du får arvet av, så da er det sikkert ikke så farlig å spørre hvor gammelt alt er ☺️

Bilseter som er over en viss alder (usikker på hva det er) eller har vært i en kollisjon kan ikke lenger brukes fordi det er usikkert om de er trygge. Og madrass som er over en viss alder (usikker på hvor gammel) har for dårlig lufting og skal ikke arves. Dårlig lufting i madrass er en av årsakene til krybbedød ☺️ Jeg ville nok kjøpt nye om de er ett par år gamle, men ellers er arvegods helt supert. Det er jo så dyrt å kjøpe alt nytt. Men så kjenner du også de du får arvet av, så da er det sikkert ikke så farlig å spørre hvor gammelt alt er ☺️
Tusen takk for tips alle sammen :) ante ikke at gamle madrasser kan være årsak til kryppedød, da blir det hvertfall ny madrass på oss :) Er nær familie ja, så har ingen problem med å spør om alder og eventuelle kollisjoner, vet atdet er blant annet en nyfødt bilstol som ble svært lite brukt for et år siden!

Veldig heldig du er som får arvet så mye.
Vi venter nummer to og har loftet fylt med esker som storebror er vokst fra Satser sånn sett på en til gutt

Ja kjøp ny madrass :) men puter duner, madrass til vogn kan vaskes i vaskemaskin :) heldig du!

Har alt av utstyr og blir det ei jente har vi alt av klær også... nesten litt kjedelig å ikke kjøpe noe men lommeboka blir jo gladere av det :happy:
Blir det en gutt så blir det nok litt klesshopping men bruker samme vogn osv :happy:

Back
Topp