Arve?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Arver dere noe fra familie?
Enten noe fra dine søsken som er brukt til niese/nevø, eller kanskje noe du selv har brukt?

Jeg syns det er litt vemodig at kjolene fra jeg var liten ikke kommer til å bli brukt, men i det minste fikk jeg brukt dem til frøkna :Heartred

Svoger skal komme over med noe sånt som 11 poser og noen sekker med klær[emoji28] skal sortere gjennom og velge ut det vi vil ha. Vet ikke helt hva mamma har tatt vare på fra jeg var liten. Sikkert endel[emoji12] må spørre[emoji4] arver du noe?

Første vår arvet fra meg og mine søsken, hentesett og strikketøy. Nå skal knøtte også få arve noe fra nevøene. Babyneste. bl.a. Fint å arve :)

Arver av venner! Veldig takknemlig for alt jeg har arvet til mine to, og arver alltid videre, alt av utstyr og klær. Vi har arvet seng, reisevogn og maxicosi med base til denne. Vet ikke kjønnet enda, kan hende noen har noe klær å arve bort når vi vet om det er gutt eller jente.
Ellers arver denne litt av storesøsknene. Tripptrapp-stolen til eldstemann, madrass til senga av minstemor, voksiposen etter begge, vogner etter begge.
Det er så praktisk og fint å arve!

Svoger skal komme over med noe sånt som 11 poser og noen sekker med klær[emoji28] skal sortere gjennom og velge ut det vi vil ha. Vet ikke helt hva mamma har tatt vare på fra jeg var liten. Sikkert endel[emoji12] må spørre[emoji4] arver du noe?
Jeg og svigerinna mi har byttet tøy. De har en gutt fra før som de har spart tøy fra, så fikk de jente i feb. Vi fikk jente i fjor, og venter gutt nå ;)
Ellers fikk vi så veldig mye til frøkna vår + fikk en haug guttetøy fra søstra mi da frøkna var liten (hun ville bli kvitt det, så tenkte jeg kunne spare på det i tilfelle vi fikk gutt) :)

Ellers har jeg min oldefars vugge stående, den brukte vi til frøkna også:) gøy med gamle ting! :Heartred

Har noen skjorter liggende fra jeg og mine søsken vår små. Glemte å bruke de til snuppa.
Ellers har sambo liggende klær etter den eldste jenta si. Men må ærlig innrømme at jeg bruker ikke de klærne. Han husker ikke hvem som har kjøpt hva til henne. Frister ikke å bruke noe som er kommet fra hans x-svigerfamilie.

Jeg har fått litt gravidklær fra venninner.
Vi skal få en del fra av klær og småting fra søstra som fikk en jente i januar i år :)

Arvet en vugge, vognpose og vogn av venninner. Ellers blir det litt hjemmestrikketklær til låns fra hun ene. Jeg kommet til å bruke rosa på gutten, men ikke kjoler så vet ikke hvor mye det blir.
Vet ikke om det kommer arv fra familie. Min bror og de tror jeg har allerede arvet vekk til sine venner.
Men flere som strikker til gutten så blir mye hjemmelaget [emoji4]

Her er det også arving, både at vi arver fra venner og familie og at vi sender videre. Genialt synes jeg! [emoji4]

Her er det også arving, både at vi arver fra venner og familie og at vi sender videre. Genialt synes jeg! [emoji4]

Signerer denne! Bortsett fra at vi ikke har sendt så mye videre, sånn er det når man gjerne vil ha mange barn, sparer på det meste :)

Mamma har tatt vare på alt fra bamser til vogn fra jeg og søsknene mine var små så her blir det mye gammelt :) synes det er veldig koselig

• Liker
Reactions: Ada
Vi arver også en tripp-trapp stol, som en nabo hadde brukt til sine to barn når jeg var liten. Både jeg og min lillebror har brukt den, og nå har begge barna til hun som i utgangspunktet brukte den også brukt den. Nå som det er min tur til å få barn sendes den tilbake[emoji4]

Vi arver minimalt, om noe i det hele tatt. Vi har ingen venner det passer seg å arve av og det er lite barn i familien samt leenge siden noen var babyer. Vi kommer nok kanskje til å bruke det lille mamma har tatt vare på fra jeg var baby, type den første kjolen og de første skoene. Også skal mamma ha vuggen jeg brukte hos seg til når vi er der. Det er første barnet vårt så jeg synes det er stas og kjøpe nytt og akkurat det jeg har ønsket meg i mange år :) Vi kommer selvfølgelig til å ta vare på ting og bruke det til nestemann om mulig, da. Og kanskje søsteren min vil arve litt når det etter hvert blir hennes tur.

Her blir vel alt nytt, unntatt seng, noen tepper, sengesett etter storesøsken. Fra storebroren fikk min søster klær og leker, som tydeligvis er solgt videre:eek: Kjenner det er litt vedmodig at det ikke er her da det var mye klassiske klær som vi nå må kjøpe på nytt i små størrelser som så helt nytt ut:meh: Litt prippen og vil ikke kjøpe brukt fra folk jeg ikke kjenner:angelic:

Det som er kjønnsnøytralt kommer lille jenta til å
Arve fra storebror, og jeg arvet jenteklær fra minst ei venninne. Det jeg syns det er mest stas med er at lillejenta skal få på seg oldemoren (min mormor) sin første kjole som er 87 år til jul:) blir bare for å ta på, ta bilde og ta av, men er utrolig stas:)

Det som er kjønnsnøytralt kommer lille jenta til å
Arve fra storebror, og jeg arvet jenteklær fra minst ei venninne. Det jeg syns det er mest stas med er at lillejenta skal få på seg oldemoren (min mormor) sin første kjole som er 87 år til jul:) blir bare for å ta på, ta bilde og ta av, men er utrolig stas:)
Sånt er så gøy! :Heartred Da Lilly ble døpt så hadde hun på seg sin oldemors dåpskjole (som hun er oppkalt etter) som var sydd av tipp-oldemor sin brudekjole (den er sånn ca 95år gammel), jeg var LIVREDD ved på- og avkledning av henne! :hilarious:

Back
Topp