arve skotøy

mammabella

storesøster og lillebror :-)
Kan småsøsken arve fks støvler som bare er brukt litt?
Kjøpte nytt i sommer og er lite brukt å for smått allerede! Synd å kaste når det ser nytt ut.. hjelper det å putte i nye såler? :-) nån som vet? :-)

Har sett tidligere at veldig mange er HELT imot det pga myke ben og at de kan formes feil.
Men jeg også lurer på de helt minste str som kun er brukt ett par mnd før de har blitt for små. Jeg har tatt vare på etter storebror og hadde håpet å kunne bruke de på nytt. Men selvsagt ikke hvis lillebror får deformerte ben av det!
Vi har kjøpt ordentlig og ganske kostbare sko så ville være synd om det var kast:(

Jeg tenker at man ser an skoene, jeg. Om det er som i ditt tilfelle, støvler som er brukt i noen måneder, så synes jeg absolutt at de kan brukes av neste mann også :)

Myke sko er det som er det verste å la gå i arv. En sko som er brukt daglig ala joggesko former seg etter foten som er oppi og kan gi problemer for neste mann. Ett par nesten ubrukte støvler har ikke formet seg mye etter forrige fot så de kan du godt la gå i arv :)

Ta ut sålen og se om den har formet seg noe særlig. Ser den utbrukt ut hadde jeg glatt latt nestemann arve de. Er den formet / spor etter føttene til opprinnelig eier i sålen ville jeg ikke latt nestemann arvet de.

Jeg har tatt vare på sherroxer, støvler og vintersko etter eldstemann slik at vi kan ha de som reserve hvis alt annet skotøy til minstemann er vått eller veldig skittent.

Vi ble frarådet å bruke arvet skotøy. Men om det er noe som ikke har blitt preget av første fot, altså knapt brukt ser jeg ikke problemet med det.

Her arves ikke sko!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg gjør nok det med vintersko/gummistøvler etc og bytter såle, hvis det ikke er slitt selvfølgelig. Men nå er snuppa 20 mnd og lillebror kommer om noen uker. Så de vokser jo så fort ut av skoa når de er så små

Her beholder jeg dyrere vintersko som "arves". Jeg beholder dem slik at vi har et ekstrapar stående hjemme om feks de vanlig skoene er blitt våte/står i bhg el lignende. Føles litt kjipt å kaste flotte, fungerende sko når de kan komme til nytte en sjelden gang :)

Her blir alt av sko som er for smått kastet. Kun pensko og bunadsko som til nød kan arves.

Har sett tidligere at veldig mange er HELT imot det pga myke ben og at de kan formes feil.
Men jeg også lurer på de helt minste str som kun er brukt ett par mnd før de har blitt for små. Jeg har tatt vare på etter storebror og hadde håpet å kunne bruke de på nytt. Men selvsagt ikke hvis lillebror får deformerte ben av det!
Vi har kjøpt ordentlig og ganske kostbare sko så ville være synd om det var kast:(
Ja e ikke noe fan av å arve sko.. men disse e så lite brukt! Bli som m pensko og ski på en måte.. for d syns æ e greit å arve!

Ja e ikke noe fan av å arve sko.. men disse e så lite brukt! Bli som m pensko og ski på en måte.. for d syns æ e greit å arve!

Jeg tenker at man ser an skoene, jeg. Om det er som i ditt tilfelle, støvler som er brukt i noen måneder, så synes jeg absolutt at de kan brukes av neste mann også :)
Ja e svært lite brukt.. men tru om man bør skifte sålen forde?

Hvis skoene er brukt veldig lite og er som nye, så synes jeg det er greit å føre dem videre.

Her beholder jeg dyrere vintersko som "arves". Jeg beholder dem slik at vi har et ekstrapar stående hjemme om feks de vanlig skoene er blitt våte/står i bhg el lignende. Føles litt kjipt å kaste flotte, fungerende sko når de kan komme til nytte en sjelden gang :)
Lurt da.. ekstra sko i ny å ne!

Det var lurt!
Er egentlig imot arving av sko (med unntak av pensko og sko som knapt er brukt!).

Her arves kun skisko, bunadsko og finsko. Ellers sendes det til utlandet. :)

Dere som kaster, ikke gjør det!! Send det til noen som trenger de!!

Her arves kun skisko, bunadsko og finsko. Ellers sendes det til utlandet. :)

Dere som kaster, ikke gjør det!! Send det til noen som trenger de!!
Mhm... Her sendte eg fleire bærenett med for små eccosko til Ukraina i forrige veke. Dersom alternativet er å fryse føttene av seg er det bedre å arve pent brukte sko.

Mine barn er ikkje i den situasjonen, så eg kjøper nye. Jenta har uansett såpass mykje problem med føttene at vi har fått streng beskjed om ikkje å la ho arve. Vil ikkje gjere vondt verre.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp