Arve sko

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Vet at man helst ikke skal arve sko ettersom føttene er forskjellig fra barn til barn og skoene kan være formet til det barnet som brukte det først.

Mitt spørsmål er hva dere som har flere barn gjør med sko? Selger dere skoene når det første barnet har vokst fra de og kjøper nye sko til barn nr. 2? Gir dere kanskje bort de brukte skoene? Eller lar dere barn nr. 2 arve skoene til barn nr. 1? Her kommer barn nr. 2 snart, og vi har en del sko fra barn nr. 1. Hadde egentlig bestemt meg for at barn nr. 2 ikke skal arve noen av skoene, men blir litt usikker på hva vi skal gjøre...
 
Vet at man helst ikke skal arve sko ettersom føttene er forskjellig fra barn til barn og skoene kan være formet til det barnet som brukte det først.

Mitt spørsmål er hva dere som har flere barn gjør med sko? Selger dere skoene når det første barnet har vokst fra de og kjøper nye sko til barn nr. 2? Gir dere kanskje bort de brukte skoene? Eller lar dere barn nr. 2 arve skoene til barn nr. 1? Her kommer barn nr. 2 snart, og vi har en del sko fra barn nr. 1. Hadde egentlig bestemt meg for at barn nr. 2 ikke skal arve noen av skoene, men blir litt usikker på hva vi skal gjøre...
Mine arver av hverandre. Leste når jeg fikk nr. 2 at det var greit å arve sko så lenge de ikke var utslitt. Så de skoene som er fine å hele/faste går fra ene frøken til den andre :) viking skoene ser omtrent ikke brukt ut fra førstemann, så de overlever nr. 2, men noen av de billigere skoene jeg har hatt har jeg bare donert vekk i uff container. Sandaler går i arv, støvler går i arv, de blir jo ikke brukt hver dag, å de vokser ut av de på 6mnd, så ingen fare for utslitthet der
 
Mine har arvet sko som er lite brukt. Nå har nr 3 sko som både nr 1 og 2 har brukt, begrenset hvor slitt sko til en 1 åring blir.
 
Jeg har tenkt at de første skoene går i arv da de blir minimalt brukt. Men at skoene til nummer 1 blir reserve sko til nummer 2. Nummer 1 kjøper jeg reservesko på finn. Dermed så får de et par hver som blir brukt og arver reserve som ikke blir brukt i like stor grad om det gir mening...
 
De som ikke har vært slitt har gått i arv, slikt som finsko, skisko eller vintersko som ble kjøpt sent i sesongen og ble for små innen neste sesong
 
Mye er gitt bort til noen venner som har veldig dårlig råd, mens andre sko (støvler og sandaler blant annet) vil gå i arv. Slitte sko legges i UFF.
 
Back
Topp