Arve sko?

Realisten

Elsker forumet
Hei folkens,

Med en liten krabat i magen som forhåpentligvis klamrer seg fast, så begynte jeg å tenke litt på arvetøy. Jeg vet at sko er litt omdiskutert, at man skal være forsiktig med å bruke arvesko, for det kan gi feilstillinger. Men hvis det er pent brukte sko, typ vintersko som er brukt 10-15 ganger, er det fortsatt innenfor å arve? :angelic:

Nei, for formes lett etter foten og kan være skadelig. Pensko til barn som kun går litt derimot går fint. Vet mange arver for eksempel bunadssko også.

Tja, det er omdiskutert og spesialister sier begge veier. Slitte sko som bærer tydelig preg av bruk er helt ut. Men vintersko brukt 10 ganger? Med mindre første eller andre bruker har feilstillinger eller problemer med beina er det ifølge mange spesialister definitivt innafor.

Pensko, bunadssko og skisko arves, og vintersko som er brukt 10 ganger, kunne vi brukt.
Jeg selger unna noe av skoene våre, vi har mye sko og mye brukes bare til å fra, de ser nesten ut som nye og hsr liten slitasje. De selges også billig og går fort.
Men joggesko, Goretex og andre sko som brukes mye og daglig, gis ikke en gang bort.

Tja, det er omdiskutert og spesialister sier begge veier. Slitte sko som bærer tydelig preg av bruk er helt ut. Men vintersko brukt 10 ganger? Med mindre første eller andre bruker har feilstillinger eller problemer med beina er det ifølge mange spesialister definitivt innafor.
Ok, takk for svar. De ser nesten ikke brukt ut, kun brukt på skikkelige vinterdager, men cherrox var hverdagsskoen. Får spare på de, og se hva jeg gjør etterhvert o_O

Cherrox er det din brukes oftest her også og de kastes. For de er utslitt.

Vintersko brukes ikke så mye og ser ikke brukt ut

Her vet jeg at mannen setter seg på bakbeina om jeg noensinne foreslår å arve sko, det blir ikke engang vurdert :p
Han er sånn ang sko til meg også, man kjøper ordentlige sko, og man arver ikke, han er livredd for å være uheldig, spesielt når jeg plages så mye med føttene mine som jeg gjør til tider.

Her kommer nok minste til å arve pent brukte vintersko etter storebror (dersom størrelsene passer da). Spesielt de første årene ble jo vinterskoene knapt brukt til å gå i...

Nei sko har ikke gått i arv her.
Annet enn skisko, som eldste evt brukte 5 ganger, og 30 min om gangen max.

Jeg sliter mye med føttene, men ikke vet jeg om det kommer av arvede sko eller ikke. Men den sjansen tar ikke jeg

Skisko er så lite brukt at dem arver vi over en lav sko ja. (haha) skøyter også, de er ikke brukt mer enn et par bunadssko på en sesong.

Her har lillesøster arvet sko etter storebror. Men nå må det sies at de skoen aldri ble brukt til å gå med da storebror begynte å gå veldig sent. Pent brukt Pensko og skisko vil jeg heller ikke nøle med å la gå i arv. Bortsett fra det kjøper jeg nye kvalitets sko til både barna og meg.

10-15 ganger kan jo være endel, om ungen går med de i flere timer hver gang.
Sko som brukes mer enn 2-3 ganger syns jeg egentlig man ikke bør arve.

Vi har arva noen kritthvite blinkesko i str 22, og det er innafor, blir vel brukt maks en time til sammens før de går videre til neste unge :D

Back
Topp