Arve sengetøy?

Sharona

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hei!

Vi har arvet veeeldig mye babyklær og sengetøy. Litt usikker på om vi ønsker å bruke sengetøyet vi har arvet. Hva tenker dere? Ville dere brukt arvet sengetøy? Skal i så fall kokvaske det først altså.

Hei!

Vi har arvet veeeldig mye babyklær og sengetøy. Litt usikker på om vi ønsker å bruke sengetøyet vi har arvet. Hva tenker dere? Ville dere brukt arvet sengetøy? Skal i så fall kokvaske det først altså.

Vi kommer til å bruke arvet sengetøy - det kan vaskes godt, er noe annet med madrass og sprinkelbeskytter (skal ikke ha sprinkelbeskytter)...

Har kjøpt ett nytt sett som skal være det første settet - men det er jo mer fordi det er koselig med noe nytt og ikke bare arvet...

Vi har nesten bare arva sengetøy til de minste:) Uten flekker og hull, ser jeg ingen problem med å bruke det:)

Jeg har arvet flere sengesett og laken. Har vasket de på 60 grader, og ser ikke noe problem i å bruke de :)

Takk for positive svar! :) Vet ikke helt hva jeg tenkte jeg.. at det kunne være mer bakterier osv enn arvet klær? Siden jeg regner med at det skjer en del uhell ila det første året :p

Takk for positive svar! :) Vet ikke helt hva jeg tenkte jeg.. at det kunne være mer bakterier osv enn arvet klær? Siden jeg regner med at det skjer en del uhell ila det første året :p
Skjønner tankene dine, men alle slike bakterier dør nok under vask ;) ihvertfall om du kjører de på 90 grader :)

Det høres jo logisk ut med flere bakterier i sengetøy, men vaskes det på 60 grader dør de:) Jeg vasker alltid sengetøy til barn/baby på 90 grader om de har vært syke eller hatt uhell. Ikke nødvendig, men jeg gjør det for sikkerhetsskyd:p

Hos oss har alltid klærne blitt mye mer utsatt for uhell enn sengetøy ;)

Arvet sengetøy hadde jeg ikke hatt noe problem med å bruke nei :)

Jeg vill heller ikke tru at det skal være noe problem å arve sengetøy :) Du kan jo se an hvordan tøyet ser ut da, er det slitt, gulnet og flekkete så er det vel ikke så trivelig, men ser det greit ut ville jeg bare ha brukt det. Kjør det på 90 grader først bare :)
Tips. Jeg fikk vanlige bomull-laken en av en venninne når vi fikk første, og selv bruker jeg bare strekklaken i sengene, så de lakene rev jeg i mange små filler og hadde noen i stellebordet til når vi badet eller tok morgenvasken med gutten :)

Arver masse klær og sengetøy her,også sengetøy som ble laget til meg og sambo da vi var små. Elsker sentimental verdi
Har hatt det noen runder på 90 grader og har ikke hørt noe om at det skal være no problem med å brukt/arva sengetøy:p

Hei!

Vi har masse arvet sengetøy og ser i gen problem med det!:) vasket det før han skal bruke det!

Sniker litt her. Men arva klær/sengetøy er mye bedre for lille enn helt nytt. Da er de jo nemlig vaska flere ganger, og dermed har eventuelt skadelige kjemikalier fra stoffene forsvunnet :)

Back
Topp