Arve klær

Inga80

Elsker forumet
Syns du det er greit å arve klær?
Vi arver fra flere, men opplevde en gang at det var ei som spurte mamma føtst om det gikk an å spørre om jeg ville arve. Hun hadde nemlig spurt en annen småbarnsmor først, og hun hadde svart litt ampert at de hadde råd til å kjøpe sine egne klær...
En ting er at vi ikke har mer penger enn vi må ha. Sånn sett er det kjempeflott å kunne arve litt. I tillegg er det mye av det vi arver som er så pent brukt at det nesten ser nytt ut. Det som er litt mer slitt passer helt utmerket til barnehage og til uteklær. Gjør ingenting om klærne er litt slitt når de skal ut og sitte i sandkassen eller klatre i trær :-)
Syns du det er greit med arv? Eller vil du helst kjøpe nytt?

supert med arv. En viktig del av å stoppe bruk og kast som vi driver med i dag. Bare fordi noen andre har hatt det først så betyr det ikke at kvaliteten er dårlig.. Tipp topp!! Og så sparer du jo penger :-)

Jeg elsker å arve!!! Så kan jeg heller bruke noen kr på pene klær feks.... Hverdagsklær ol er null stress å arve! Og speielt nå til en baby, som ikke bruker de forskjellige str så lenge... :) viser det seg at det blir jente her, så får vi maaaaasse babyklær av en veninne! Nesten så eg håper på det bare pga klærne.. :P hehe... neida, men det er veldig lettvint!

Jeg tar i mot alt jeg kan :) det var spesielt greit med førstemann, for jeg visste ikke helt hva jeg trengte. Og så får en kanskje klær som er superpraktiske, men som en ikke hadde kommet på å kjøpe selv.

Jeg tar i mot alt jeg kan :) det var spesielt greit med førstemann, for jeg visste ikke helt hva jeg trengte. Og så får en kanskje klær som er superpraktiske, men som en ikke hadde kommet på å kjøpe selv.
Ja, ikke sant?
Og litt motsatt noen ganger også. Har fått klær som jeg liker, men har vist seg at ungene ikke liker dem, så da har jeg iallefall ikke brukt penger på å kjøpe noe som ungene ikke liker :-)

For en merkelig reaksjon! Jeg synes arv er helt supert. Ungene vokser så fort og klærne slites.
Kjøper gjerne brukt og jeg :)

Arver gjerne, men å låne synes jeg er vanskelig når de blir litt større som å krabbe og gå. Da blir de fort litt mer slitt og da kan de bli levert tilbake i en litt dårlige standard. Det må man egentlig regne med om man låner bort bare. Her tar vi imot arvetøy men sagt nei til lån. Kommer nok til å låne litt i de minste str til lillebror

Å arve klær til små barn er veldig greit syns jeg. De bryr seg ikke om hva de har på seg, og man slipper å handle inn så mye. De vokser fort utav klærne har jeg forstått:P

Arv er supert! :D
Arvet endel til storebror, og nurket vil arve det meste etter ham igjen. Noe nytt blir det vel sikkert, men de klærne som ble brukt bare de første mnd er jo så godt som ubrukt. Noe er vel kanskje ubrukt også(?). Mener vi ikke rakk å bruke alle klærne engang. Snakk om luksusproblem. :P

Elsker arv! Hater å måtte bruke en formue på nye klær altså! Jeg arvet alt til førstemann. Kjøpte et nytt plagg som han skulle reise hjem i fra sykehuse thats it. Nå er han kommet i en alder der klærne slites og brukes opp. Så ikke mye som havner på lofte lenger mye blir kasta. Har en svært aktiv gutt så her er det hull i det meste! ;)

Har arvet endel fra eldste søsteren min, og tatt imot alt som ser ok ut. Denne gangen tror jeg ikke det blir noen å arve fra.... Har nok av klær liggende fra når barna blir 3-4 år, men tviler på at det er noen som har babyklær...

Arver gjerne, men å låne synes jeg er vanskelig når de blir litt større som å krabbe og gå. Da blir de fort litt mer slitt og da kan de bli levert tilbake i en litt dårlige standard. Det må man egentlig regne med om man låner bort bare. Her tar vi imot arvetøy men sagt nei til lån. Kommer nok til å låne litt i de minste str til lillebror
Sånn tenker jeg også. Vi fikk låne litt fra søstra mi til eldstemann, men jeg fant fort ut at det ble for mye styr :-/ Fikk også et lass med klær til jentene i fjor høst fra ei venninne. Det var sikkert 7-8 sekker med klær og sko. Mamma hjalp meg å gå gjennom det, og det endte med at noe ble kasta, noe ble gitt videre og noe tok vi vare på for å bruke til jentene. Bare et noen mnd senere fikk jeg mld om at de ønska å arve klærne tilbake. De ventet nemlig enda ei jente. Viste seg at allerede da vi fikk klærne hadde de planer om å få en til. Syns det er fryktelig rart at de ga bort alt når de visste at de kanskje ville få bruk for det en gang til. Jeg sa ifra da, at vi ikke beholdt alt sammen men at de skal få tilbake det jeg finner som jeg vet kommer fra dem. Er ikke enkelt når vi arver fra flere da...

Vennene mine har klart kunstykket å bare få jenter. Jeg arvet derfor kjempemasse klær til vesla. Men blir det gutt denne gang, så må jeg visst ut å shoppe litt. Kommer nok til å kjøpe endel brukt. Ihvertfall i de minste størrelsene -som jo knapt blir brukt.

Jeg håper på å kunne arve masse! Miljøvennlig OG økonomisk :) For ikke å snakke om koselig. Og så sparer man tid i butikken som man vil bruke på kos.

Mulig at klærne i dag er mer kjønnsspesifikke enn da jeg var liten? Arva iallfall klær av begge kjønn frem til jg var i tenårene. Årsaken var IKKE økonomi men miljøbevisste foreldre ;)

Sånn tenker jeg også. Vi fikk låne litt fra søstra mi til eldstemann, men jeg fant fort ut at det ble for mye styr :-/ Fikk også et lass med klær til jentene i fjor høst fra ei venninne. Det var sikkert 7-8 sekker med klær og sko. Mamma hjalp meg å gå gjennom det, og det endte med at noe ble kasta, noe ble gitt videre og noe tok vi vare på for å bruke til jentene. Bare et noen mnd senere fikk jeg mld om at de ønska å arve klærne tilbake. De ventet nemlig enda ei jente. Viste seg at allerede da vi fikk klærne hadde de planer om å få en til. Syns det er fryktelig rart at de ga bort alt når de visste at de kanskje ville få bruk for det en gang til. Jeg sa ifra da, at vi ikke beholdt alt sammen men at de skal få tilbake det jeg finner som jeg vet kommer fra dem. Er ikke enkelt når vi arver fra flere da...

Jeg sa tydelig i fra om at de ikke måtte gi noe til oss som de ønsket tilbake. Vi hadde nemlig tidenes gulpebaby, så klærne fikk gjennomgå. Jeg er dessuten stokk dum når det kommer til å væske klær :p så noen av klærne har skiftet litt farge og fasong.

Synes det var en rar ting å gjøre, når de ønsket en til så fort. Jeg ønsket to tette, og det falt meg ikke inn å gi bort klærne i mellomtiden. De skulle jo forhåpentligvis snart brukes igjen :)

Før jeg ble gravid sa jeg at jeg ikke ville ha arve unger. Jeg skulle ha alt nytt fordi mine barn fortente det beste. ( jeg ble oppvokst i svært fattige omgivelser ) men når jeg da ble gravid og oppdaget at bare utstyr kom på rundt 50000 kr så endret jeg litt mening. Om man bare tenker på hva et sokkepar koster så hadde vi måtte tatt opp lån for å få alt til å gå. Så takk til arveklær :) itilegg er jeg opptatt av dyre merkeklær når det kommer til ytterklær. Vi er mye ute og lillejenta vår har nettopp begynt i bhg.
Vet om flere som er for fin på å ta imot arveklær. Men kanskje de har ei god forklaring på det likevel. .

Jeg sa tydelig i fra om at de ikke måtte gi noe til oss som de ønsket tilbake. Vi hadde nemlig tidenes gulpebaby, så klærne fikk gjennomgå. Jeg er dessuten stokk dum når det kommer til å væske klær :p så noen av klærne har skiftet litt farge og fasong.

Synes det var en rar ting å gjøre, når de ønsket en til så fort. Jeg ønsket to tette, og det falt meg ikke inn å gi bort klærne i mellomtiden. De skulle jo forhåpentligvis snart brukes igjen :)
Jeg syns også det var fryktelig rart når de planla en til. Vi trodde vi var ferdige, så vi har gitt bort masse, men jeg kommer aldri i verden til å be om å få de tilbake!

Arv er supert!mhar masse arveklær tilgutta nå, og endel jeg har kjøpt brukt. Billig! Kjøper litt nytt innimellom, men ikke på langt nær nok til å dekke behovet :)

Skulle ønske jeg kunne arve noen klær, men dessverre har de fleste i min familie og vennekrets ikke lenger så små barn, så den muligheten får jeg nok ikke:-( Men kommer nok til å kjøpe litt brukt. Babyer/små barn vokser jo så fort ut av klærne uansett at skulle vi kjøpe alt nytt ville det gå hardt ut over økonomien. Lurer på om de som rynker på nesen av arvet tøy egentlig har regnet på hvor mye det vil koste å kjøpe alt nytt? Eller kanskje de bare har veldig mye penger:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp