Arvar de kle til barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Arver ikke :) Har ingen å arve fra, men dersom noen venner hadde pent, rent tøy og det kom fra et røykfritt hjem, så kunne jeg nok tatt i mot :D

Vi har tatt vare på det som er av ordentlig, rent og pent tøy etter gutten vår :) Håper et søsken i fremtiden en gang kan bruke det, hvis ikke så gir vi bort til noen som kunne trenge det

Arver ikke :) Har ingen å arve fra, men dersom noen venner hadde pent, rent tøy og det kom fra et røykfritt hjem, så kunne jeg nok tatt i mot :D

Vi har tatt vare på det som er av ordentlig, rent og pent tøy etter gutten vår :) Håper et søsken i fremtiden en gang kan bruke det, hvis ikke så gir vi bort til noen som kunne trenge det

Kan eg spørre koffar du presiserte at d må komme fra ett røykfritt hjem? Klærene blir jo vasket.!?!
(Er ikkje røyker selv så følte meg ikkje truffet at d du skrev ;) men ser flere som sier d, og lurer bare på hvorfor d spiller noen rolle :) )

Vi har ingen og arve fra dessverre :( så her blir det meste kjøpt nytt.

Kan eg spørre koffar du presiserte at d må komme fra ett røykfritt hjem? Klærene blir jo vasket.!?!
(Er ikkje røyker selv så følte meg ikkje truffet at d du skrev ;) men ser flere som sier d, og lurer bare på hvorfor d spiller noen rolle :) )
For min del hadde det vært uaktuelt da røyklukt sitter i klærne til de grader. Men jeg er super anti-røyk og kjenner lukta på mils avstand. Synes ikke det hjelper og vaske klærne i det hele tatt. Men da mener jeg med et ikke-røykfritt-hjem at det røykes inne, ikke at mamman tar seg en hemmelig blås på hjørnet.. og heldigvis er det få småbarnsfamilier som røyker inne (håper jeg inderlig).

Vi har ingen å arve av, men vi kjøper veldig mye brukt. Jeg tror ikke jeg lyver hvis jeg sier at brorparten av klærne til junior er kjøpt brukt. :)
Madrasser, dyne+pute, sko, bilstol, og undertøy er det eneste vi ikke kjøper brukt.
Vi kjøper så klart mye nytt også, men vi er veldig opptatte av å ikke bidra til et "bruk-og-kast"-samfunn, og vil lære junior at brukt kan være like fint som nytt. :)
(Økonomisk er det også. :D)

Både på grunn av lukt og for sikkerhetsskyld. Selv der hvor foreldrene røyker ute, så har man funnet nikotin hos barnet, så for å være helt sikker på at ikke er "rester" i tøyet (vet ikke om det er mulig, så kall meg gjerne hysterisk) så ville jeg ikke brukt det

Har ingen å arve fra, dessverre. Men arver vekk klær da.

For min del hadde det vært uaktuelt da røyklukt sitter i klærne til de grader. Men jeg er super anti-røyk og kjenner lukta på mils avstand. Synes ikke det hjelper og vaske klærne i det hele tatt. Men da mener jeg med et ikke-røykfritt-hjem at det røykes inne, ikke at mamman tar seg en hemmelig blås på hjørnet.. og heldigvis er det få småbarnsfamilier som røyker inne (håper jeg inderlig).

Skjønner :) kan love deg at lukten forsvinner, men etter en runde i litt edikk vann ;)
Hehe d tro eg du har veldig rett i, kjenner INGEN som røyker inne lengre, selv gæmlisene har begynt å gå ut ;)

Både på grunn av lukt og for sikkerhetsskyld. Selv der hvor foreldrene røyker ute, så har man funnet nikotin hos barnet, så for å være helt sikker på at ikke er "rester" i tøyet (vet ikke om det er mulig, så kall meg gjerne hysterisk)
så ville jeg ikke brukt det

Tror ikkje d er mulig nei, hehe, men skjønner ka du mener ;)
Eg e helt hysterisk når d kommer til parfyme lukt, typ om vi arver klær fra noen som bruker omo eller annet med lukt så vasker eg klærene flere ganger og lar klærne henge ute i opptil en uke så lukten er HELT vekke ;) er veldig allergisk så d e der min hysteri kommer inn :P

Jeg røyker, ute da og borte fra barna. Og tom jeg kjenner den grusomme lukta om det sitter i klærne.
Fikk en gang en strikka dress. Da hadde hu røyka mens hu strikka. Lukta nekta å gå bort. Så den ble aldri brukt akkurat :o

Jeg røyker, ute da og borte fra barna. Og tom jeg kjenner den grusomme lukta om det sitter i klærne.
Fikk en gang en strikka dress. Da hadde hu røyka mens hu strikka. Lukta nekta å gå bort. Så den ble aldri brukt akkurat :o

Æsj, nei d skjønner eg.. Men rart da, eg har aldri hatt noe problem med å få vekk verken dårlig lukt eller røykelukt.. Kjedelig uansett.

Æsj, nei d skjønner eg.. Men rart da, eg har aldri hatt noe problem med å få vekk verken dårlig lukt eller røykelukt.. Kjedelig uansett.
Det var veldig kjedelig for den strikka dressen var jo råfin. Men rulletobakklukta har ganske sterk lukt. Og den slapp ikke. Passer seg ikke med nyfødt baby og røykelukta i klærne :p

Nei, vi har ingen å arve fra. De fleste jeg kjenner har jenter.
Kjøper gjerne brukt om jeg kommer over riktig størrelse.

Arver mye fra naboer til jenta. Ikke mye arvaklær til gutten, men litt.
Mye penger å spare på det. Gir selv bort / arver bort klær jeg også. Orker ikke å styre med å selge for en 50 lapp liksom.

Vi har en gutt på 8 og en på 5. Her arver han på 5 fra han på 8 også supplerer vi om noe skulle mangle. Så har vi ei jente på snart 5 og snuppa i magen kommer til å arve en del fra henne, så supplerer vi der også ved behov :)

Nei, har ingen å arve etter. Derimot gir jeg bort ALT etter min gutt til en bekjent med tre gutter. Familien er ufattelig glade for alle de fine klærne de får fra oss og det brukes ofte av alle deres tre gutter etter tur dersom det er mulig. Fantastisk at klær og utstyr virkelig "brukes opp"! :)

Back
Topp