Arva klær

oss4

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Hva tenker dere om klær som går i arv? Evt å kjøpe brukt?
Jeg synes arv er gull! :D selvfølgelig er det kos å kjøpe noe nytt,men jeg ser ikke vitsen i at alt skal være det.
Mye av babytøyet brukes i så korte perioder at det vises ikke på det en gang. :)
Storebror fikk både nytt og "gammelt" og det fungerte utmerket. :)
I dag har jeg vært på mørkloftet hos min far og hentet klær fra da jeg og min søster var små. 20-30år gamle klær. Mange gamle minner og skatter, og morro med noe som andre mest sannsynlig ikke har. :)
76aa495b582c1b1e369a9ea44b4aaf51

Kjekt med arving synes jeg. Kan dessverre ikke arve fra noen, dvs de jeg kunne arvet fra har gitt bort alt. Så her blir nesten alt nytt t.o.m størrelse 56. Har endel fra 62, men er så bitter for at jeg ved feiltakelse har gitt bort babytøyet til vesla :(

Synes det er veldig greit å arve tøy - og ja, det er ganske morsomt å finne frem ting man selv har brukt som yngre :P

Skal innom foreldrene mine på fredag og se hva de har spart på ^-^

Har selv kjøpt meste parten av klærna brukt, har kjøpt noe nytt, må jo det:) men når jeg har betalt ca 200 kr tilsammen for klær som fyller de blå ikea posene så klager ikke jeg :)

Gjenbruk liker vi:D

Tipp topp tommel opp:D har fått masse til guttungen av svigerinne. Og nå får broren min gutt og vi jente, så her blir det mye bytting av farger:D

Snille venninner og en søster har tilbydd seg arve klær, og jeg takker selvfølgelig ikke nei til det :) skal kjøpe noe nytt også, men de vokser jo i fra det på null komma niks :p Blir ny vogn som koster flesk, og da får jeg kompensere på andre ting;)

Min søster har en av hver fra før. Så jeg tenker nok at vi kommer til å arve endel fra henne ☺ så om kjønnet på oul stemmer og det blir jente. Så får hun drøssevis av fine kjoler ❤

Arv er topp. Men vi har desverre ikke så mange å arve fra, så jenta vår har hatt alt nytt.. Og gutten vår fikk arve litt da han ble et år ca, og litt oppover. Hadde gjerne tatt imot arveklær om vi hadde fått :) så lenge det ikke er utslitt, er det bare koselig :) nå gleder jeg meg på at babyen skal få bruke det som søskene hadde :) er litt ekstra stas med de klærne synes jeg! Men noe nytt har vi kjøpt å da :)

Har nesten bare arveklær til lille som bruker str 86 nå! Pga dårlig råd har vi fått mye gratis hos folk som gir bort ^^
Har kanskje brukt max 1000,- på alle klærne han har :-O

Jeg har kjøpt mye gjennom facebook :) har spart masse penger på det! Hos ei kjøpte jeg 100 plagg for 350kr, og det meste så helt nytt ut! :)

Arva klær er gull! Uheldigvis har mine søstre som har en gutt og en jente gitt fra seg alt sitt før jeg ble gravid, og alle mine venninner har fått gutter. Så hvis vi får jente har vi ingen å arve fra. Men det er helt greit å kjøpe brukt også! Klærne blir jo brukt i kort tid og de slites ikke da babyer ikke kravler på gulvet og sånt så tidlig. Så vi blir nok å kjøpe mye brukt og satse på at vi får klær hos venner og familie. Blir dyrt med tvillinger

Vi har overflod av brukte klær fra familie. Det meste merkeklær som holder seg godt. Det er helt topp å spare de pengene!

Jeg satser på mest mulig brukt. Jeg elsker å handle brukt selv, men kroppen min finner ikke noe den liker, så blir kjempegøy å handle til lille. Har også mye familie som strikker nye ullklær siden alt mamma hadde etter oss er blitt borte :( og enda mer familie som bare venter på å få gitt videre gammelt tøy!

Jeg tenker at man sparer mye penger som kan brukes på andre ting til familien, man sparer miljøet og bremser litt dette forbrukssamfunnet, og ikke minst så blir man ikke så redd for at klærne blir ødelagt/slitt siden man ikke har lagt så mye ressurser i de :)

Vi har akkurat arva en hel sekk med babyklær vi:) arva mye til førstemann og, men np har vi ingen å arve fra heller. Kjøper det meste nytt til han np, men ser ikke noe i veien i å kjøpe brukt heller:) Kunne sikkert vært flinkere til det. Alt må absolutt ikke være nytt!

Back
Topp