arv til barnebarn!

ORIGINAL: Tammis

Jeg bryr meg ikke så mye om arv. Ikke pengene iallefall. Mener at det ikke er meningen at man skal spare på pengene sine når man lever, slik at andre skal arve de.
Men tingene etter den avdøde syntes jeg skal deles. Det er det minnene er.
Da mormor døde arvet mamma alt, hun er enebarn. Arvet endel penger, tror jeg, men jeg og broren min fikk ingenting. Det gjør meg heller ingenting.
Men jeg fikk litt ting etter Mor, det var mere verdt for meg.

Da bestefaren til mannen min døde så fikk han 50 000 kr. Ingen ting etter han, ingen minner.

er ikke interessert i penger jeg heller...

Synes det er så sårt å tenke på at bestemor engang går bort... har et fantastisk forhold til henne, hun hjelper når enn det skulle være og vi er ganske like når det kommer til mange ting... så jeg synes ikke det er unfair at jeg har lyst på noe som jeg kan minne henne ved, annet enn en gravsten... Ender sikkert sånn som med de andre dødsfallene, at vi ikke får noe.

ORIGINAL: Bitzyh

Jeg bryr meg ikke så mye om arv. Ikke pengene iallefall. Mener at det ikke er meningen at man skal spare på pengene sine når man lever, slik at andre skal arve de.
Da mormor døde arvet mamma alt, hun er enebarn. Arvet endel penger, tror jeg, men jeg og broren min fikk ingenting. Det gjør meg heller ingenting.

Da bestefaren til mannen min døde så fikk han 50 000 kr. Ingen ting etter han, ingen minner.

Synes det er så sårt å tenke på at bestemor engang går bort... har et fantastisk forhold til henne, hun hjelper når enn det skulle være og vi er ganske like når det kommer til mange ting... så jeg synes ikke det er unfair at jeg har lyst på noe som jeg kan minne henne ved, annet enn en gravsten... Ender sikkert sånn som med de andre dødsfallene, at vi ikke får noe.

Regner med din bestemor sitter i uskiftet bo etter din bestefar døde.
Da får ingen noe av hans del før hun er borte.

Ta bilder, da har du minner. Minnene sitter uansett ikke i ting.

Om du har ett godt forhold til henne vil jeg tro at minner er mye mer værd en både penger og gjenstander.

her fikk barnebarna ting etter hva våre forelder mente vi kunne få...
fikk det vi hadde gitt i gaver tidligere og div. pynte ting..

ORIGINAL: murmelmy

Om du har ett godt forhold til henne vil jeg tro at minner er mye mer værd en både penger og gjenstander.

såklart...! Men når jeg tar på gjendstander, si et lite smykke, så kjenner jeg personen og minner kommer sterkere enn om jeg sitter i sofaen og mimrer ut fra hukommelsen.
Jeg sier ikke at jeg må arve halve "bedriften" her, men bare at jeg håper at jeg får NOE som jeg kan mimre på, som feks et smykke, et sjal. Det er hvertfall noe jeg ønsker for mine etterkommere! Jeg vi at de skal huske meg.

ORIGINAL: FF

ORIGINAL: Bitzyh

Regner med din bestemor sitter i uskiftet bo etter din bestefar døde.
Da får ingen noe av hans del før hun er borte.

Ta bilder, da har du minner. Minnene sitter uansett ikke i ting.

det var en del komplikasjoner når han døde.. så onkel og bestemor sitter på 50/50[:)].. Så det er ikke noe igjen etter bestefar nå, annet enn det han har bygd[:D]

du har ingen rettigheter når besteforeldre dør i forhold til arv, så lenge foreldrene dine lever.

Mormor døde for to uker siden, og mamma og onkel skal begynne å rydde huset hennes nå... Vi er 5 barnebarn, og kan få akkurat det vi har lyst på eller trenger. Vi er alle i etableringsfasen, mens onkel og mamma har jo alt fulle hus med alt de trenger, så vi kan få det vi vil... Mormor hadde utrolig mye ting. Vi skal kanskje også få litt penger når de får solgt huset, men ikke store summer.

Syns det er litt "ekkelt" å si hva jeg har "lyst" på jeg...men det er sånn mamma vil ha det, så da blir det sånn...

Back
Topp