Her er det ikke vanlig med babyshower, men de jeg har hørt om som hadde det, ja da var det venninnene som laga det. Har heller aldri hørt at noen inviterer til det selv, så sjønner også litt reaksjonen du fikk. Jeg hadde nemmelig også tenkt at det var litt frekt. Babyshower som det er blitt fremstillt i de bladene jeg har lest i, vært sånn at venninnene tar med gaver til mor/barn.. Og da blir det jo litt rart at du inviterer selv..
Men de skal jo ikke være ufine mot deg fordi da, men kanskje du var litt hormonell i går og overtolket reaksjonene?
Jeg hadde blitt glad hvis noen laget babyshower til meg, men det kommer ikke til å skje denne gangen heller. Er ikke så veldig mange som har det tror jeg. Har gode venninner fordi.
En ting til som er litt viktig å tenke på, og det er at det er ikke sikkert dine venner er like opptatte over din graviditet som du selv er. Selv om de er gode venner.
Vi er alle i forskjellige stadier i livet, og jeg fantest ikke interessert i å høre om noen graviditeter før jeg var gravid selv. Helt ærlig så syntest jeg enkelte gnålte om det. Jeg var null interessert i å høre alle detaljer. hehe
( Var ei på jobben min som snakket om graviditeten sin hele tiden. Sa ifra om alt, når babyen sparka(noe den gjorde ofte) , om ul, jordmortimer osv osv) Vi kollegaene var faktisk ikke interesserte.
Vi var glade på hennes vegne, men vi var mere interessert i hva som gikk på tv´n dagen i før. Hun var jo bare gravid.
Og når babyen kom, så syntes vi det var veldig koselig der og da, så på den fine babyen, dullet litt, fikk holde banbyen, men så var vi ferdige med det også..
Så var det andre ting som var interessant..
Hun levde i sin babybobble, og vi gjorde ikke det.
Sånn er det, og det var noe jeg tenkte mye på når jeg gikk med førstemann. Så babybæsj, hvor mye mat osv babyen ville ha snakket jeg med de inne på terminforumet, og ei venninne som fikk barn samtidig som meg.
For de som ikke hadde baby da var jo ikke interessert i det samme som meg da..
Sier ikke at du snakker mye om graviditeten din til dine venner altså, men vil bare få frem det at selv om du har gode venninner, så er det ikke sikkert de er like interessert i graviditeten din og babyen som kommer. Ihvertfall ikke på samme måte som deg som går igjennom dette.
De er nok glade på dine vegne, men de er på et annet stadie. Så når du da nevnte babyshower ble de kanskje litt paffe på en måte...
Hoho.. Ble langt dette, men ville bare fortelle litt hvordan jeg tenker om det
Lykke til uansett om det blir babyshower eller ikke.. En nydelig baby blir det uansett!!!