Arrmer/ ben som dovner bort?

*kelly*

Flørter med forumet
er det noen som har opplevd det samme?

Jeg er bare 9+ 3 idag og har de siste 2 dagene slitt med at armene sovner/ dovner bort når jeg sitter i ro eller driver på pc'n. Er ikke like ille med bena, men er en del prikking.

Dette er veldig ubehagelig. Noen som har opplevd det samme eller bør jeg kontakte en nevrolog?

Ja, jeg plages med det, og var også plaget med det med nr 1. Når du er gravid, øker mengden væske i kroppen, og hos meg i alle fall, så hovner jeg lett opp, og får vann både i beina og andre steder.. Sitter jeg slik at hoftene er i knekk lenge så dovner beina, hendene kan dovne uten grunn. Forklaringen er (visstnok i følge legen min) at væsken gjør at det legges ekstra press på nerver og fordi blodsirkulasjonen lettere stenges av når jeg bøyer armer og bein.. Men, om det er det samme hos deg, vet jeg ikke.. ;)

ta det opp med legen på neste kontroll.... kan skyldes væske i kroppen som Sylvia80 skriver.
Sjekk opp carpal tunnel syndrom på google så får du hvertfall en beskrivelse av en tilstand som kan oppstå i arm/armene pga økt væske i kroppen som "klemmer av" nerveforsyningen ut i armen. Hadde det de siste 10 ukene av forrige svangerskap og våknet om nettene av mye stikking og vondt i hendene, ordentlig ekkelt, men gikk over med en gang jeg hadde født. var verst hvis jeg hadde bøy på håndleddene, brukte derfor sportsteip for å holde håndleddene mer rett om nettene :P var ubehagelig å strikke mens dette stod på og....

ang dovning i bena kan det komme sammen med bekkenløsning.... har du andre plager i rygg/bekken?

Tusen takk for svar jenter- kjenner jeg ble litt beroliget ihvertfall:)

er førstegangsgravid så er ikke helt kjent med bekkenløsning heller. Men smerter i nedre del rygg og stikk i hofter har jeg.

Tar det opp på neste kontroll jeg

Tusen takk jenter

*kelly* skrev:
Tusen takk for svar jenter- kjenner jeg ble litt beroliget ihvertfall:)

er førstegangsgravid så er ikke helt kjent med bekkenløsning heller. Men smerter i nedre del rygg og stikk i hofter har jeg.

Tar det opp på neste kontroll jeg

Tusen takk jenter

så bra :D er ikke godt å gå rundt og bekymre seg... er så mye nytt som skjer med kroppen  hver uke :)

Back
Topp