Arrangere juleverksted

Bruker698hil

Første møte med forumet
Jeg skal arrangere juleverksted hos meg selv og invitere en del venner me barn.... Har aldri gjort dette før, så det blir spennende... Da tenker jeg å kjøpe inn det vi trenger , og tenkte at alle kan ta med en sum hver å betale per barn... Dere som har gjort dette før... Hvordan har dere gjort det, og hvor mye betaler alle hver? Greit når alle kan lage det samme så de blir likestilt, så ingen barn blir lei seg om de ikke får laget det samme som venninna osv:-) Tenkte på disse aktivitetene: - pepperkakebaking - decoupage på stearinlys og kanskje syltetøyglass - lage engler - og div. Annen julepynt. - og så vil jeg servere litt toddy eller kakao og noe mat e.l. Hvis jeg kjøper inn alt på forhånd og alle betaler litt hver for å dekke materialene de bruker... Men hvilken sum hadde dere syns hadde vært overkommelig å betale for å være med på juleverksted? Er 100 kroner for mye syns dere? Vet ikke helt hva jeg bør ta. Skal jo prøve å holde kostnadene lavest mulig, men litt koster det jo for alt i sammen...

Jeg lager ofte hobbyting med mine barn (eldste er 3,5år yngste er 2år idag).
Og det vi lager når framover mot jul er:
-Dorullnisser (maler doruller og limer på et isoporhode. Lager hår og skjegg av garn/ull og bretter ei nisselue av papp).
-Maler på syletøyglass (dette blir fine lyslykter).
-Maler på lerret.
-Klipper ut engler i farget papir og dekorerer med glitter o.l
-Fester bånd på store isoporkuler og maler de/pynter med glitter (dette blir juletrekuler).

Selv synes jeg 100kr pr pers kansje var litt i overkant, men du må nesten regne på det etter at du har gjort de nødvendige innkjøp :)

Og så synes jeg det var et flott iniativ, og skulle nesten ønske at vi og ble invitert :)

Lykke til med juleverkstedet! :)

Jeg synes 100 kr er helt greit.

- Pepperkakehjerter med pynt til å henge opp. Feks. kan man lage hjertene på forhånd så kan barna pynte et hjerte hver.
- Trestubbnisse. male og lime lue på en rund vedstubbe.
- Flette kurvhjerter i silkepapir.
- Lage juleduk med filt og stofflim.
- Male lyslykter.
- Lage hjerter i filt til å ha på juletre, pyntesnor til vindu.

Så koselig! Blir nok veldig gøy. Jeg ville kanskje tatt 50 kr pr barn(?) Men kommer jo an på hva du kjøper inn. Er det mye "kvalitetspynt" blir det dyrere, tenker jeg. Bare lysene koster jo litt:)
Julelenker er jo enkelt for de eldste barna å lage. Kanskje greit å lage klar stripene, da:)

Veldig hyggelig med juleverksted! Her tar vi med litt alle sammen, men ingen betaler noe.. Synes det er en grei måte å gjøre det på :)

Veldig hyggelig med juleverksted! Her tar vi med litt alle sammen, men ingen betaler noe.. Synes det er en grei måte å gjøre det på :)

Det synes jeg hørtes ut som en god idé :D

Her er det bare minstemann som inviterer de to kjærestene sine til pepperkakebaking. Da har jeg stått for alt, pepperkakedeig, nonstop, melis og seigmenn :D

Back
Topp