Armringer til barn under 3 år

LadyZ

Gift med forumet
Når vi gikk på vårt andre babysvømming kurs, så hadde barna noen ganger på seg armringer. Det var kjempe genialt! Men når jeg nå leter etter sånne armringer, så finner jeg bare til barn over 3 år. 

Noen som vet hvor man får kjøpt til barn under 3 år?

LadyZ skrev:
Når vi gikk på vårt andre babysvømming kurs, så hadde barna noen ganger på seg armringer. Det var kjempe genialt! Men når jeg nå leter etter sånne armringer, så finner jeg bare til barn over 3 år. 

Noen som vet hvor man får kjøpt til barn under 3 år?

Jeg kjøpte til knøtten i svømmehallen, men de var dyre og den ene holder ikke på lufta. Sportsbutikken neste skjønner jeg:)

Jeg kjøpte på badeland og de er like gode etter snart 1 år med bading hver uke og 14 dager i syden:-)

Jeg driver svømmeopplæring og armringer er ikke noe jeg anbefaler.
Armringer er med på å forlenge tida det tar og lære å svømme nettopp fordi oppdriften er på armene og ikke på kroppen. 

Jeg anbefaler Easyswim drakten. Den gir oppdrift, armene er frie og barnet lærer å finne "balansen" i vannet på en helt annen måte (må jobbe mot drakten i begynnelsen, noe jeg har sett barn fra 9mnd+ mestre )

men..easyswim drakten kan være litt "mye" hvis man skal kose seg en dag på stranden :)

Er ihvertfall uhyre viktig at armringene er små nok til å  passe barnets alder.

Har mange ganger sett små barn hoppe med litt for store, eller litt for lite luft i armringene..barnet går til bunnen mens armringene ligger og flyter i vannflaten :/

lctj skrev:
Armringer er med på å forlenge tida det tar og lære å svømme nettopp fordi oppdriften er på armene og ikke på kroppen. 

Jeg anbefaler Easyswim drakten. Den gir oppdrift, armene er frie og barnet lærer å finne "balansen" i vannet på en helt annen måte (må jobbe mot drakten i begynnelsen, noe jeg har sett barn fra 9mnd+ mestre )

men..easyswim drakten kan være litt "mye" hvis man skal kose seg en dag på stranden :)

Hvor får jeg kjøpt en sånn drakt da? :)

Vi hadde sånn lære-å-svømme-vest fra speedo i fjor til snuppa når vi var i syden og vi synes den var veldig genial. Kommer til å kjøpe noe lignende til neste år når vi skal til syden. Armringer gir falsk trygghet i vannet.... Men hun bruker armringer også altså, men kunne like gjerne vært uten. Hun er like trygg uten.

Her har vi ei frøken som er veldig intressert i å svømme og er som en fisk i vannet så vi lar henne få prøve både med og uten.

Jeg har kjøpt armringer i flere forskjellige svømmehaller. Tror de er fra 3 år, men de sitter som støpt på begge barna mine. Lillesøster på 1,5 har minst like tykke armer som storebror på 3,5.

LadyZ skrev:

lctj skrev:

Hvor får jeg kjøpt en sånn drakt da? :)

mange svømmehaller som har swimshop/klubben.no butikk selger draktene.. eller så finnes de på swimshop.no

Galleri skrev:
Har sett at badelandet (Østfoldbadet) her har sånne drakter og  synes faktisk at de så klønete ut emoticonmen lærte jo nå at de ikke er det. Greit å lære noe i dag ogsåemoticonLink til klærne forresten : http://swimshop.klubben.no/Avdelinger/Swimshop/Flytehjelpemidler/EasySwim.aspx

draktan e' genial..men krever en svømmetime eller 2 før barnet mestrer den..pga balansepunktet :)

De har små armringer på e-bay,vet ikke noe om hvor mye de tåler....

Galleri skrev:
Har sett at badelandet (Østfoldbadet) her har sånne drakter og  synes faktisk at de så klønete ut emoticonmen lærte jo nå at de ikke er det. Greit å lære noe i dag ogsåemoticonLink til klærne forresten : http://swimshop.klubben.no/Avdelinger/Swimshop/Flytehjelpemidler/EasySwim.aspx

Der hadde de bare fra 3 år og oppover.... der også :/ Finner liksom ingen ting som passer de under 3 år.

Back
Topp