Armer og hender som sovner

Syse

Flørter med forumet
Heisann! Jeg er i uke 32 nå og har en stund opplevd at en av armene mine (og hånd) har pleid å sovne og bli nummen når jeg sover. Det har ikke hendt hver natt, men ofte, og er ganske irriterende.
Nå opplever jeg at det er begge armene og hendene, og det er hver natt. Jeg våkner og ender med å måtte riste noe voldsomt i de for å få en ordentlig blodsirkulasjon igjen.
Noen av dere som opplever det samme og eventuelt har noen gode tips?

Kan oppleve det om jeg ligger på siden, vet ikke om det er det samme som du opplever :confused004 Ellers har jeg en liten prolaps i nakken som også fører til at armene mine dovner og prikker.
Usikker på hva som kan hjelpe, annet enn å skifte sovestilling :wtf:

Hadde dette første svangerskap. Var Karpaltunnelsyndrom. Har foreløpig ikke fått det til nå, men venter i spenning :dead: Var ikke mye som hjalp dessverre, men det forsvant med en gang etter fødsel!

Sniker fra januar. Sånn startet karpaltunnel syndrom for meg, omtrent samme tid. Etterhvert ble fingrene konstant numne. Ganske ekkelt, men det gav seg heldigvis, nå 6 uker etter fødsel :) Har vært gravid to ganger før, da har jeg ikke fått det. Kun nå den siste gangen.

Ja, har fått det samme i tredje trimester i hver graviditet. Veldig kjedelig men det går jo over.

Back
Topp