Armene mine sovner !!

latina88

Andre møte med forumet
Den siste uka har jeg fått masse vaten i kroppen, å jeg mener masse! Familie og venner merker det tydelig . Det verste er på natta, og armene mine sovner, det prikker og har null følelser i dem.. Noen som opplever det samme ? Har også lagt på me 35 kilo.. Uff... Jeg skal til sykehuset på mandag så skal nok nevne det til dem..
 
Jeg har ikke vann i kroppen, men har opplevd 2 ganger at jeg våkner og kjenner at hendene sover og det prikker i dem. Jeg har da ligget på siden og sovet på den ene hånden, men begge hendene kjenner jeg det samtidig i. Tenker det har noe med blodsirkulasjonen å gjøre.
 
Kan være karpal tunnel syndrom. Spesielt utsatt er folk i yrker som bruker ensidige håndbevegelser og til gravide. Ofte er det vann i kroppen som gjør passasjen i håndleddet trangere og det går som regel over etter fødsel. Jeg har hatt det siden slutten av juni, og brukte skinner på håndleddene, spesielt om natten, under varmeperioden i sommer (for å holde håndleddet rett). En del bedre nå, men begynner å komme tilbake sammen med vannet i kroppen (termin starten des.)
 
Den siste uka har jeg fått masse vaten i kroppen, å jeg mener masse! Familie og venner merker det tydelig . Det verste er på natta, og armene mine sovner, det prikker og har null følelser i dem.. Noen som opplever det samme ? Har også lagt på me 35 kilo.. Uff... Jeg skal til sykehuset på mandag så skal nok nevne det til dem..

Det må du nevne på sykehuset. Hvordan var bt siste kontroll?
 
Jeg sliter med det samme, har hatt uker hvor jeg har lagt på meg 3 kg i uka. Mye vann. Har blitt fulgt tett opp pga dette og at hendene sovner om natta og jeg har mindre følelse og styrke i fingrene hele tiden. Har fått de pølsefingrene! Ordentlig ubehagelig. Ble sendt til legen av jordmor så han fikk se det før jeg føder. Har også tatt blodprøver som jeg venter på svar på. Det er visst ikke hos alle det blir bra av seg selv etter fødsel og da må man kanskje gjennom et inngrep i håndleddet. Det er vann som presser på nerver fikk jeg beskjed om. Karpaltunnelsyndrom som andre nevner her. Jeg skal på sykehuset i morgen ifm. Overtidskontroll så får håpe de setter meg igang da
 
Jeg sliter med det samme, har hatt uker hvor jeg har lagt på meg 3 kg i uka. Mye vann. Har blitt fulgt tett opp pga dette og at hendene sovner om natta og jeg har mindre følelse og styrke i fingrene hele tiden. Har fått de pølsefingrene! Ordentlig ubehagelig. Ble sendt til legen av jordmor så han fikk se det før jeg føder. Har også tatt blodprøver som jeg venter på svar på. Det er visst ikke hos alle det blir bra av seg selv etter fødsel og da må man kanskje gjennom et inngrep i håndleddet. Det er vann som presser på nerver fikk jeg beskjed om. Karpaltunnelsyndrom som andre nevner her. Jeg skal på sykehuset i morgen ifm. Overtidskontroll så får håpe de setter meg igang da
Samme her,skal nevne det du sier her til legen ja.. Jeg legge på meg 2, 3 kilo i uka de 2 siste ukene pga masse vann ja.. Og jeg som har lagt på meg masse ellers uff.. Men i morgen skal jeg ta det opp med legen, gynekolog som jeg skal til, for og vurdere og sette meg i gang, håper det ..
 
De har ikke tatt noe blodprøver på snart 3 uker men urin prøven var fine.. Skal ta det opp med legen i morgen når jeg skal ditt ja..

Gjør det. Krysser fingrene for at blodtrykk og urin er bra :)
 
Jepp, er veldig plaget. Opererte høyre hånd i fjor så den er helt fin, men jeg klikker snart av venstre. Konstant doven, prikker og er som elektriske strømninger. Smerter helt ut i albuen. Sover med skinne, det hjelper hakket mer enn om jeg sover uten. Har bare blitt verre og verre hvor lenger jeg har kommet i graviditeten. 8 dager til termin så håper det letter litt på trykket når baby er født og vannet blir borte. Skal muligens operere venstre senere. Har gått opp 17 kg.
 
Samme skjer med meg også å har heller ikke vært hos lege på en mnd snart. Er vel ca 2-3 uker siden det startet.

Kjenner dere dette i bena også? For jeg dovner bort dær og jeg nå...
 
Back
Topp