Armene mine sovner om natten..

Skattemamma

Forumet er livet
VIP
Opplever dere det?

Gjør meg ikke redd altså, men det bare litt ubehagelig å våkne opp med prikkende, sovende armer[&:][:)]

Kan man gjøre noe for å forhindre det?

Vet ikke, jeg[:D]

Tror kanskje litt begge deler.. [8D] Såå, da skjønner jeg jo hvorfor det skjer.. men skjer ikke sånn når jeg ikke er gravid..[8|]

He he..det samme skjedde med meg sist jeg var gravid...har ikke merket det ennå denne gang[:D]
Tror jeg fikk en forklaring på det, men husker ikke hva[8D]
Rart hvordan denne kroppen fungerer..det gikk ihvertfall over etterhvert[:D]

ORIGINAL: SkattIMagenMin

Vet ikke, jeg[:D]

Tror kanskje litt begge deler.. [8D] Såå, da skjønner jeg jo hvorfor det skjer.. men skjer ikke sånn når jeg ikke er gravid..[8|]

Kan jo hende vi har dårligere blodsikulasjon når vi er gravide?? og derfor merker du det når du er gravid?? ikke vet jeg[:-]

jepp.. blodsirkulasjonen er veldig nedsatt som gravid...
derfor sjekkes vi oftere for ødemer i bein og armer...

ORIGINAL: turteldue

jepp.. blodsirkulasjonen er veldig nedsatt som gravid...
derfor sjekkes vi oftere for ødemer i bein og armer...

Det er det jo selvfølgelig[:D]

ORIGINAL: Kristine79

Er det ikke noe som heter karpal tunnel syndrom eller no?

Hva er det?

Er det farlig?

http://nhi.no/forside/animasjoner/nervesystemet/karpal-tunnel-syndrom-31697.html
her er karpal tunnel syndrom.

Karpaltunnelen er en trang, smal, C-formet kanal i håndleddet som utgjøres av små ben og leddbånd.

Noen av senene og nervene som kontrollerer fingrenes bevegelser, passerer gjennom karpaltunellen i hånden. Disse senene er dekket av en væskefylt hylse som gjør at de glir lett under bevegelser. I forbindelse med gjentatte og monotone håndbevegelser, som det å skrive på tastatur, kan senene bli irriterte, hovne opp og bli betente inne i denne hylsen.

Fordi karpaltunellen består av ben og leddbånd, kan den ikke utvide seg for å gi plass til hevelsen. Dette gjør at nervene til hånden kan bli klemt, noe som kan føre til smerter eller nummenhet i fingrene.

(samme som står her)

Åja.. er ikke det hvertfall, for det er liksom hele armene som sovner..

Er vel som dere sier, at man har litt dårligere blodsirkulasjon - også ligger jeg nok på armene mine. Sikkert av og til over hodet også.. [;)]

Regner med at det ikke er farlig. Våkner jo og da "våkner" armene også når jeg beveger litt på dem[:)]

Back
Topp