Armene mine "sovner" hele tiden....

*prikkeline*

Andre møte med forumet :)
Augustmødrene 2014
Flere som opplever dette? Om natten våkner jeg flere ganger og må snu meg fordi armen som ligger ned har sovnet. Snur meg og sovner igjen, men våkner litt senere av at det samme har skjedd med andre armen. Jeg merker dette også mye i løpet av dagen i ulike situasjoner, for eksempel hvis jeg sitter i sofaen og strikker. Da sovner armen min hele tiden, og jeg må stoppe opp og strekke ut armen for å "slippe til blodet" kjennes det ut som. 

Andre med tilsvarende erfaringer? Jeg snakket med legen sist jeg var der om dette, og han sa det var antakelig fordi jeg begynte å få litt vann i kroppen... Men synes det er litt guffent egentlig.

ja, både jeg og flere jeg går gravid med opplever det samme. både i hendene og føttene. vet ikke hva det er, men er visst vanlig.

Hei.Jeg har også det samme problemet med armene.Det skyldes nok mye vann i kroppen.Jeg har bare blitt verre etterhvert,men det gjelder jo ikke alle.Det er noe som heter "carpal tunnell syndrom" og som går ut på at sener og blodårer inni håndleddet kommer i klem.Det går heldigvis bort etter svangerskapet :)
Mvh May

Godt å høre at det går bort etter svangerskapet i alle fall :)

Har det ofte sånn ja. I sommer sovnet fingrene mine når jeg lå og sov ei natt. Våknet av det, men tenkte ikke noe mer på det. På morgenen så var fingeren min med gifteringen på i dobbel størrelse. Da måtte jeg få klipt av ringen. Det var kjipt.. Fikk den nettopp tilbake nå, og prøver å ta den av om kveldene. Glemte det i går kveld, og i mårest måtte jeg skynde meg å ta den av, da jeg merket at den var litt trang. Skumle greier altså :p Ikke noe forskjell på dagene.

Første svangerskap fekk eg kramper i leggene hele tiden når eg skulle såve og når eg våknet,da hadde eg MASSE vann i kroppen.. Denne gang sovner armene gansk eofte,og ringen har eg måttet ta av meg for den var passe stram nå. Så det tyder jo på at det er vann denne gangen og

Forrige svangerskap fikk jeg konstatert carpal tunnel syndrom. Fingrene dovnet bort og jeg måtte " riste" liv i dem om natten . De siste mndene av sv.skapet ble det også STORE smerter , måtte faktisk til slutt ta en kortisonsprøyte i håndleddet for å holde ut smertene. Til meg gikk det ikke bort etter sv.skapet så jeg måtte operere etter sv.skapet.  Ikke vært plaget med det i ettertid...
Håper det går over for din del , jeg hadde stor nytte av en "skinn" som jeg brukte store deler av natta på hånden .. .

omaikeno skrev:
Forrige svangerskap fikk jeg konstatert carpal tunnel syndrom. Fingrene dovnet bort og jeg måtte " riste" liv i dem om natten . De siste mndene av sv.skapet ble det også STORE smerter , måtte faktisk til slutt ta en kortisonsprøyte i håndleddet for å holde ut smertene. Til meg gikk det ikke bort etter sv.skapet så jeg måtte operere etter sv.skapet.  Ikke vært plaget med det i ettertid...
Håper det går over for din del , jeg hadde stor nytte av en "skinn" som jeg brukte store deler av natta på hånden .. .

Huff, det hørtes jo ikke bra ut! Hvordan fikk du konstatert syndromet - ga det utslag på en prøve eller noe? Håper virkelig ikke det blir så ille som du erfarte sist, men at det bare er vann i kroppen som forsvinner. Men veldig greit å være klar over at det faktisk kan være en tilstand som må behandles etterpå. 

Mener det var min fast lege som satte diagnosen , etter typiske symptomer . Nattlige nummenhet i visse fingre , og så mener jeg hun gjorde visse tester med håndleddet . Ingen blodprøver mener jeg . Er 3 år sidne så jeg husker ikke alle detaljene :) men det var mye frem og tilbake hos legen ..

Håper du slipper å bli så plaget med dette !! 

Back
Topp