arm ut av ledd eller?

Timmy

Betatt av forumet
for ca3 uker siden lekte jeg litt med gutten min på 2 1/2 år. løftet han opp etter armene og plutselig hylte an. klarte ikke bevegen armen og hylte bare vi kom borti den. etter et kvarter ca var han go igjen.
i dag ringte barnehagen og sa at han hadde så vondt i en arm, bare hylte når de rørte ved den og rørte den ikke. det hadde oppstått da en anssatt lekte litt med han med armenen hans på en eller annen måte.
kjørte ned til legen og han sa det sikkert var albuen som var kommt ut a ledd men at det ordnet seg selv.
men han ahr fortsatt vondt. men bare vondt når han prøver å bevege den eller vi kommer borti den. hva tror dere? skulle vi vært hos legevakten så de fikk sett mer på det og kanksje prøve å få den inn i ledd igjen eller? den er jo ikke vond når han bare sitter i ro.
noen som har noe erfaringer med dette?

Det kan være noe slark i leddet som gjør at det lett hopper ut av ledd. Det er ikke noe farlig, men det kan være greit å få en lege til å se på det selvfølgelig. Er ikke noe godt med ledd ute av plassen sin .
Broren min måtte stramme opp leddbånd i kneet når han var mindre da det hoppa ut av ledd bare man så skeivt på kneet hans...

Ute av ledd, ja. Skjedd eldste her også.. Det er dritvondt, ja!
Vi var på legevakta og på røntgen, og da "hoppet" den på plass selv.

ja jeg tenker at den nok har vært ute av ledd ja. men trodde den var hoppet på plass igjen siden han ikke har vondt i den annet når han beveger den. eller kan det være at den ikke er helt på plass ennda`? ligger å sover søtt nå så har jo ikke vondt når den er i ro.

Var ikke vondt når den var helt i ro her heller, men så fort hun rørte på den/noen kom borti, hylte/gråt hun! I søvne også, så er neppe særlig godt...

Er visst ganske vanlig hos barn, fikk iallfall ei venninne beskjed om da det skjedde datteren hennes...

okei, da får vi ta oss en tur te legevakten i morgen dersom han ikke er bedre da. å få den skikkelig på plass igjen:)

Back
Topp