Ariel

Bkno0559882

Andre møte med forumet
Hei. Jeg er så frem og tilbake i forhold til valg av navn. Ariel er det navnet vi begge liker, men jeg ombestemmer meg ca annenhver dag. Hva synes dere om navnet Ariel? (Til en jente, har sett det brukt til gutter også..)

Ser liksom for meg at det kan være kjipt å stå der som 30-åring og hilse på folk og si jeg heter Ariel. Samtidig så synes jeg det er et søtt og fint navn..

Synes ikke det virker som noe problem, det er et pent navn og assosiasjonen min er verdens søteste havfrue uansett :rolleyes:

Ariel er egentlig et bibelsk guttenavn (som betyr Guds løve). Blant annet navnet på Ariel Sharon i Israel.

Så absolutt ikke et navn jeg ville valgt til en jente.

Men om dere begge liker et navn er jo det der viktigste

Kjenner flere små (og ikke så små) jenter som heter Ariel, og synes det er fint. I Norge er navnet brukt som pikenavn, så at det i bibelen er brukt som mannsnavn hadde jeg ikke brydd meg noe om.

Synes det er kjempefint, og tenker på ei lita rødhåret havfruefrøken fra barndommen:) Så lenge dere liker navnet så er jo det aller viktigst :)

Vi vurderer det navnet selv faktisk, sambo er stor fan av det navnet :)

Broren min heter faktisk Ariel, så ikke et navn jeg selv hadde valgt til jente. Flott navn da :)

Sambo har presentert det navnet her også faktisk :p trodde han var den eneste i verden med det navnet på listen :p men i denne tråden er det jo jammen meg flere :D er i tenkeboksen selv. Tror jeg evt må vokse meg inn i navnet :p

Helt objektivt sett synes jeg det er kjempefint.

Men jeg tenker at det blir for mye Disney-prinsesse over det for min del. (Misforstå meg rett, Ariel er en av mine favoritt Disney prinsesser... og Belle da (men det kan man jo virkelig ikke kalle barnet sitt)).

Men tror faktisk at Ariel blir et mer og mer vanlig navn de neste årene, så det er store sannsynligheter for at det ikke er så rart å hete Ariel om 10-20 år. Vi synes jo ikke f.eks Klara (Klara Ku) eller Albert (Albert Åberg) er rare navn?

Hvis dere liker det godt begge to, så synes jeg dere skal gå for det. Og man kan vel skifte navn etter en mnd. eller to om det skulle føles helt feil når jenta er født?

Back
Topp