Argh..

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Vesla sliter med søvn dagtid, sover maks 30 min i strekk. Slitsomt for mor, trenger kanskje ikke sies engang. Men saken er den at jeg leverte eldste snupp og brukte bæresjal til minste snupp. Hun sovnet i sjalet etter 10 min :) Og jeg la henne i vogna da vi kom hjem. Sov sååå godt! :) Helt til en forbasket pappeske måtte ramle ned fra en hylle og bråke så hun våknet etter 30 min igjen :( ! Uflaks....!!!

Men noen som har tips til lengre dupper? ;) Det er den balansen mellom å være nok våken mellom duppene og å bli overtrøtt.. Og for å si det sånn, heller 30 min dupp enn overtrøtt baby som ikke sover i det hele tatt og bare skriker :o

Eg har hatt samme problem, her hjelper trilleturer og fersk luft som regel, men det er vist vanlig i denne alderen i følge hs

Sove ute :)

Vesla sliter med søvn dagtid, sover maks 30 min i strekk. Slitsomt for mor, trenger kanskje ikke sies engang. Men saken er den at jeg leverte eldste snupp og brukte bæresjal til minste snupp. Hun sovnet i sjalet etter 10 min :) Og jeg la henne i vogna da vi kom hjem. Sov sååå godt! :) Helt til en forbasket pappeske måtte ramle ned fra en hylle og bråke så hun våknet etter 30 min igjen :( ! Uflaks....!!!

Men noen som har tips til lengre dupper? ;) Det er den balansen mellom å være nok våken mellom duppene og å bli overtrøtt.. Og for å si det sånn, heller 30 min dupp enn overtrøtt baby som ikke sover i det hele tatt og bare skriker :o

Ingen tips, men jeg klarte å lese "tips til lengre PUPPER"...

Mi sover kun lengre dupper på dagen hvis vi er ute på noe, eller jeg triller en liten tur og lar henne sove utenfor etterpå. Da kan hun sove 3-4 timer. Sovner hun inne på sofaen eller noe sover hun maks 15 min :p

Ligge på siden? Koseklut? Sove i vogna ute?
Hun vil ikke ha noe, dessuten ligger hun i svøp. Vil ha smokken, da, men spytter den ut når hun sovner :) Hun vil ligge på ryggen, så får gjøre det. Har prøvd andre stillinger, men snur seg tilbake.

Mi sover kun lengre dupper på dagen hvis vi er ute på noe, eller jeg triller en liten tur og lar henne sove utenfor etterpå. Da kan hun sove 3-4 timer. Sovner hun inne på sofaen eller noe sover hun maks 15 min :p
Hvis jeg er ute og triller tur, sover hun maks 30 min i vogna også. Selvom vi triller og jeg ikke stopper :) Det er et mareritt å ha henne med på f.eks kjøpesenter :p Siden hun våkner og er våken mesteparten av tiden. Må ha med bæresjal, da, det hjelper jo litt ;)

Hun virker så rastløs, våkner plutselig og vil stå opp. Førstemann sov lite (enda mindre), mon tro om det er noen som bare ikke trenger å sove noe særlig på dagen?

Smokk og koseklut over øynene? Får han ofte til å hvile litt mer hvis jeg gjør det. Min sover nemlig også veldig korte blunder på dagtid.:) har et håp om at det skal stimulere lenger søvn at jeg ikke tar han opp men tilrettelegger for mer søvn med smokk og koseklut.
I trillende vogn kan han sove lenger, men ikke alltid. Han kan ligge våken en time i vogna utrolig nok. Ligger bare der og ser.

Da hadde jeg vært særs tydelig til nabon! :D
Ja, men det hjelper dessverre ikke. De har bitt noen og, skumle greier. Eieren har 0 kontroll. Så jeg er litt der at hvis babyen skal sove ute, må hun sove i vogna i en hundegård :p ! hehe.. Av den grunn sov ikke førstemann ute heller.

Ja, men det hjelper dessverre ikke. De har bitt noen og, skumle greier. Eieren har 0 kontroll. Så jeg er litt der at hvis babyen skal sove ute, må hun sove i vogna i en hundegård :p ! hehe.. Av den grunn sov ikke førstemann ute heller.

Herregud for en kronidiot! Synd h*n som ble bitt ikke har anmeltn:/

Frøkna her sov dupper på 2-3 timer før, men nå har hun endret seg og sover som regel maks 40 minutter. Da er hun våken i 1,5-2 timer før hun sover igjen. Hun virker ikke misfornøyd med det og hun sover veldig godt (10-12t) om natta. Hun blir skikkelig survete når hun blir trøtt, så er avhengig av å sove de halvtimene.. Men det kan hende det er noe som endrer seg igjen etter hvert :) Tror de styrer dette litt selv.

Styrer det nok selv, ja. Men kjenner nedstemtheten kommer krypende :)

Vi har det motsatt. Sover alt fra 40 min til 3/4 timer på dagen. Sover bare 10-40 min av gangen på natta. Er utslitt. Håper det er veldig veldig forbigående

Back
Topp