Arggg, utdanningshjelp, anyone? Helserelatert retning...

Buffeluremamma

Forumet er livet
Sitter her å tenker meg sprø!
Etter 6 år som assistent i bhg har jeg lyst til å få meg en utdanning og bedre lønn.
Jeg er rett og slett mett på å jobbe bakenden av meg og være utslitt for minstelønn. (jau litt kynisk nå)
Så tenker jeg barnevernpedagog, men da går alle sosionomer foran meg, så tenker jeg sosionom, men det er plent umulig å få seg jobb som det her i Trondheim.
Tenker sykepleier, men startlønna er lavere enn det jeg har i bhg.
Jeg vil jobbe med mennesker!
Ikke være selger osv, ikke økonom eller sånne ting.
Førskolelærer frister ikke, da det stort sett begrenser seg i til barnehage eller vikariater i småskolen. hmz

Så hvordan fan skal man tenke?

Tror ikke jeg er legematriell heller, vi skal ha to tette og de studiene tror jeg rett og slett blir for tøffe for familielivet.

Så hva gjør dere som driver innen helsesektoren?
Hva ligger dere på ca i lønn og hva består arbeidsdagen av?

Ser selv at jeg tenker litt mørkt på det meste her, men alt går i surr nå.

e omsorgsarbeider, veldig kjekt, jobbet 75%natt,
varierte vel ka eg tjente pag ekstravakter. [:)]

Vernepleier, 340 000 i året.

ORIGINAL: KræsjPink

Fysioterapeut?

Skulle vel helst hatt en egen privat en. hehe

Ambulansepersonell har jeg tenkt på.
Men hvordan er egentlig arbeidsdagen? Vanskelig å få jobb?
Snakket med en mann i sommer som arbeidet som det, han var 50 og utslitt fordi det ble for tungt på psyken med alt de så.
Er redd for å bli utbrent, men det er det jo en fare for i alle yrker.

Har også tenkt på radiograf og audiogra, men føler jeg gjerne skulle visst mer om hverdagen og jobbmuligheter.
Føler ikke jeg blir klokere av å lese sidene til høyskolene[;)]

Vernepleiere:
Har jeg misforstått når jeg tenker at hovedfokuset er tungt trengende brukere, mye tunge løft, lite hjelpemidler og sprengt arbeidskapasitet?