Arg!!!

Cicci79

Glad i forumet
Ventet å få sykepenger fra Nav idag. Men tror dere ikke min tidligere arbeidsgiver ikke har fått sendt inn alle papirer!!! Fikk permisjonspenger da men det var jo ikke så mye nå første gangen. Permisjonen begynte jo på tirsdag.

Da har jeg snakket med arbeidsgiver idag. Dem hadde sendt papirene forrige uke. Så ringer jeg til Nav for å sjekke. Dem som har med sykemeldinger å gjøre er ikke der idag. Og hun jeg snakket med kunne se at dem hadde fått papirene men hun visste ikke at jeg hadde rett på penger. Så må ringe igjen imorgen, for å snakke med noen som skjønner seg på det der.  Skal ikke være lett!!!

Jeg var tidlig ute med å søke om både permisjon fra jobb og foreldrepenger fra NAV. Har ennå ikke fått vedtak fordi arb.giver har rotet noe helt sinnsykt med papirene mine, og de fikk først nå for kort tid siden sendt inn lønnsopplysninger. Nå er jeg heldig som har en arbeidsgiver som forskutterer lønn under permisjonen - hvis ikke hadde jeg nok blitt like frustrert som deg. Det er jo helt utrolig hvor mye rot det kan bli - folk kan jo virkelig helt fullstendig uforskyldt havne i økonomisk uføre av slike ting.

Håper din tidligere arb.giver tar tak i dette, slik det ordner seg for deg raskt!

Jeg har ikke fått penger fra nav når jeg skal ha di noen gang siden jeg ble sykmeldt i september. Men her i gården så skylder nav på arbeidsgiver når det egentlig er nav sin feil. 
Lenge leve systemet ! 

Håper arbeidsgiveren din hiver seg rundt og ordner det.

Jeg har ikke hørt fra NAV ennå, og går ut i permisjon om en uke. Det er kanskje normalt å ikke få svar på søknaden, bare penger på konto?

Husker at det var noe tull sist også, mangelfull kommunikasjon mellom arbeidsgiver og NAV. Får bare krysse fingrene for at alt går i orden...

Foreldrer/permisjons penger er i orden. Får fra Nav ettersom min kontrakt gikk ut i slutten av februar. Men Nav trengte visst sånn lønnsopplysninger engang til når det gjaldt sykepenger ettersom min kontrakt gikk ut mens jeg var sykemeldt. Så mye man må sette seg inn i selv før at det skal bli riktig! Trodde arbeidsgiverern skulle vite hva dem skal sende inn før papirer. Selvfølgelig var ikke hun på jobb idag så må vente tils på mandag! Ikke noe gøy når det skal bli sånnt tull nå rett før fødsel. Og håper jeg får dem sykepengene så fort som mulig og at jeg ikke må vente tils neste gang sykepengene blir utbetalt. Da sliter vi!

Du får pengene med en gang alle papirer er i orden. Og kommer dem ikke automatisk, så ringer du dem så ordner de det. 

Så mye som jeg har prata og kjefta på nav iløp av dette svangerskapet så kunne jeg sikkert vært brukerveileder. HAHA! 

Ok, så bra! Før trenger jo penger til å betale bhg regningen.

Back
Topp