ARG

Eldorado

Forumet er livet
Jeg har jo som noen av dere veit begynt å jobbe som servitør på en restaurant her på Skarnes. Har jobbet en hel masse. (Igjennomsnitt 50 timer i uken) Og vært veldig snill og jobbet noen timer nå og da for sjefen på FRI dagene mine sånn at sjefen kan komme hjem til sin syke datter på 14 år, som tydelig ikke klarer å ta vare på seg selv.

Den 5 februar var det lønningsdag, men jeg sa til han den 3 februar, at han kunne vente med å betale ut fordi jeg måtte snakke med NAV først. Avsluttet permisjonen min samme dag, og gav beskjed til han at nå var det bare å betale ut lønn den 4. februar. Fikk ingen lønn, og ikke uken etter. Ble lovet lønn forrige torsdag, men ingen kom, så igjen på mandag. Fikk heller ingenting tirsdag eller Onsdag, og ikke i dag heller.

Jeg blir SINT! Nå har jeg blitt lovet penger lenge, men de kan ikke betale ut fordi deres 14 år gamle datter krever all deres tid, sånn at de ikke får gjort det. Det er vel ikke mitt problem?? Jeg SKAL ha pengene mine. Ser på dette som veldig useriøst, og har lyst til å sende en sms til sjefen og skrive akkurat hva jeg mener.

Har laget klart denne :

"Nå har jeg sjekket kontoen min igjen, og jeg har fortsatt ikke fått noen lønn. Dette går ikke, og jeg ser på dette som veldig useriøst. Derfor sender jeg gubben innom med min oppsigelse etterpå. Jeg beklager, men jeg kan ikke fortsette å jobbe gratis hos dere, for det har jeg ikke råd til"

Kan jeg sende denne? Virker den for kvass? Jeg ønsker ikke å lage uvennskap, men jeg merker at jeg er litt feig når jeg ikke er ordentlig sint :p Hva hadde dere gjort? Jeg gidder ikke å ringe noe mer, for det har jeg gjort såå mye allerede. Kan jeg bare sende Mattis bort med oppsigelse?

Rådvill[:(][:(]

oiiii! den er kjip! aner ikke jeg.. men hadde nok blit en smule irritert skøl ja!! du må jo få lønn?!?!? skal jo være en fast dag i mnd den utbetales?! viet ikke hva konsekvensene er for arbeidsgiver dersom han ikke utbetaler jeg??![8|]

ORIGINAL: Susa87

oiiii! den er kjip! aner ikke jeg.. men hadde nok blit en smule irritert skøl ja!! du må jo få lønn?!?!? skal jo være en fast dag i mnd den utbetales?! viet ikke hva konsekvensene er for arbeidsgiver dersom han ikke utbetaler jeg??![8|]

Aner ikke jeg heller. Vet ikke om han får noen konsekvenser jeg, dersom ikke jeg gjør noe for at han skal få det. Altså, jeg kan godt kaste de penga ut av vinduet jeg. Jeg har ikke noe lyst til å jobbe der lenger uansett, så det er NESTEN så jeg ofrer pengene mine. Men jeg skal ikke det, har jo ikke råd[8D][8D][8D]

Forstår godt du blir sure for å sei det sånn... Ska jo ikkje gå ann for ein arb.giver å utsetta og "glømma" å utbetala lønn...

Syns egentlig du har god grunn te å sei opp, du har jo purra på han mangen gonger å ingenting skjer...
Krysse fingrane for at du får pengene dine...

Lykke te...

Ikke send den melinga er du snill.. Gå heller til arbeidsforbundet eller hva det nå heter. Det er ikke du som skal miste en jobb pgra at sjefen er en drålig sjef.

ORIGINAL: *Idapjus*

Ikke send den melinga er du snill.. Gå heller til arbeidsforbundet eller hva det nå heter. Det er ikke du som skal miste en jobb pgra at sjefen er en drålig sjef.
den fornuftige siden av med sier det samme som idapjus her.,....den sinna personen som har vært i samme situasjon med arbeidsgiver som ikke betalte lønn sier send sms....hehehe!!!

men er nok lurt og høre på den fornuftige,...[;)][:D][:D]

ORIGINAL: *Idapjus*

Signere Idapjus æ. Men skjønne frustrasjon din. Du kan jo kanskje heller ringe/sms'e enda en gang, med en advarsel om at du går til arbeidsforbundet (eller ka det hete) om ikke lønna e inne i mårra tidlig. Da har du gidd dem en siste sjangse til å utbetale pengan dine.

Men det er det som er så flaut å si [8D] Jeg jobber sammen med fyren hver eneste dag, i flere timer om dagen. Og han er ute etter meg nok fra før egentlig. Begynner å bli så lei all den drittslengingen fra han hele tiden, så tror ikke jeg orker mer av det nå :p

E du medlem i fagforening?
Hvis du e det, så ta kontakt med de.

Du har krav på lønna di, og når du bare bi lova og løyet førr så kan du trekke inn fagforening eller en høyere distans.

Du kan si at du ska ha lønna di på konto innen den og den datoen, og skjer det ikke så kan du true med å gå t media med saken. Eller forbrukerombud. (tv2 hjelper deg) *husker ikke helt navnet, men du skjønna sikkert ka e mein*

Nei, jeg har vært medlem, men de meldte meg ut når jeg gikk ut i permisjon.
Men  jeg hadde tenkt å melde meg inn, for de hjelper deg masse hvis du trenger det!

Men jeg er ikke ute etter å bråke med de, og som sagt så ser jeg på en måte på dette som en mulighet for å komme meg unna derfra, for jeg er så lei den plassen og den gubben jeg har til sjef. Derfor jeg så på dette som en mulighet til å si opp, med god grunn. Men igjen så er det ikke sikkert jeg kommer til å få pengene mine da, om jeg gjør det på denne måten[:'(][:@]

fristende å sende den meldinga da[;)]

men som de andre sier så er d nok lurest å gå den "rette" veien, så kan de ikke ta deg på det hvis du gjør noe feil på en måte[;)]

pengene dine skal du jo ha! å får du de ikke så får du bare kontakte forbrukerombudet...evt.går det an å anmelde d?

ORIGINAL: Heffalompen.

kjenner jeg ble kraftig provosert nå..har hatt en møkka sjef sjøl tidligere!!

det endte opp med at jeg gikk i kassa tok ut min rettmessige lønn trakk fra skatten jeg skulle betale og la inn lønnslippen i kassa slik at de kunne see at jeg hadde gjort det riktig, ellers hadde ikke jeg fått lønnen min.....

bare ett tips..

(da hadde jeg blitt trakasert på jobben i lang tid og den daglige lederen sa til meg at hun bare kunne gi meg fyken på dagen om jeg ikke gjorde som hun ba om og da endte det opp med at jeg svarte henne tilbake, endelig etter lang tid : du er klar over det at jeg også kan bare gå på dagen sa jeg til henne og da holdt hun kjeft gitt!!. enden på visa var at jeg gikk på dagen når hun hadde dratt på syden reise og jeg hadde aliert meg med hun andre som jobbet der om at hun ikke kunne ta mine vakter hun visste hvor bitch hun sjefen var. så jeg håper så inderlig at hun måtte dra hjem fra reisen sin...mohaha)
hun stjal fra kassa og hadde sin egen spare gris vedsiden av kassa!!! hva f***n er det for noe da!!..'

sorry var ike meningen å kuppe tråden din her men fikk bare opp litt gamle dårlige minner som måtte ut[8|]

Herregud!! Så utrolig fæl kjerring! Real bitch rett og slett, kan man vel si. Minner meg veldig om sjefen som jeg har nå ja.
Han er veeeeldig barnslig. Kommer med sånne kommentarer som "Herregud, er du dopa eller? Hva har du tatt for noe? Foreldrene dine har ikke vært helt heldige med deg, du er tjukk i huet, nå klikker jeg snart på deg fordi du er så dum, herregud er du 50 år eller? Jeg er best, jeg er alltid 25, ikke vær så treig!"

Heldigvis er det ikke bare til meg da, for han slenger dette til alle de som jobber der. Gjør i hvertfall at jeg føler meg litt mindre dum i hodet[8D][8D] Han har også sagt at hvis jeg sier opp så skal han anmelde meg, for han gidder ikke å bruke tid, penger og energi på bullshit. Holdt meg igjen etter jobb også, å sa at jeg misshandlet barnet mitt, og det kunne han ikke lenger se på. Fortsatte jeg å misshandle Julie så måtte han si meg opp. Dessuten har visst jeg og mannen min alvorlige problemer, så han er ikke velkommen i restauranten, og det samme gjelder vennene mine.

Fy søren, jeg tror jeg hater han[8D][8D][8D]

Jeg vurderte det i dag faktisk, og bare la være å møte opp. Men jeg tenkte jeg skulle spørre han i kveld, når jeg kommer på jobben om han har tenkt å føre over lønnen min snart, for jeg jobber ikke en dag til heller hvis han ikke fører over den lønna. Bare synd for han at lønningskontoret er stengt i helgene da. [:'(]

Jeg får ikke så mye i lønn heller akkurat. Jeg får kun 100 kroner per time, og jeg får ikke kveld/helg og helligdag tillegg. Å jeg blir litt provosert over det også, for det kan jo ikke være lov. Sjekket arbeidsmiljø loven, og i følge den jobber jeg alt for mye, for lite penger.

Men når jeg tok opp det med han så bare lo han ekstremt høyt og sa at det bare var tull.

Jeg for min del hadde sendt den meldingen.. vet jo at det ikke er riktig.. men når du føler sånn som du gjør så hadde jeg ikke brydd meg.. de bryr seg jo tydeligvis ikke.. du har en familie du også og trenger pengene..

håper det ordner seg på ett vis.. oppdater oss om hva du gjør da [;)]

ORIGINAL: Heffalompen.

ORIGINAL: Eldiss!

Jeg vurderte det i dag faktisk, og bare la være å møte opp. Men jeg tenkte jeg skulle spørre han i kveld, når jeg kommer på jobben om han har tenkt å føre over lønnen min snart, for jeg jobber ikke en dag til heller hvis han ikke fører over den lønna. Bare synd for han at lønningskontoret er stengt i helgene da. [:'(]

Jeg får ikke så mye i lønn heller akkurat. Jeg får kun 100 kroner per time, og jeg får ikke kveld/helg og helligdag tillegg. Å jeg blir litt provosert over det også, for det kan jo ikke være lov. Sjekket arbeidsmiljø loven, og i følge den jobber jeg alt for mye, for lite penger.

Men når jeg tok opp det med han så bare lo han ekstremt høyt og sa at det bare var tull.

what!!! ikke mer enn 100,- timen???? er du 17 år eller...........dette kan ikke være riktig..
nei vet du hva han dkan finne seg en polsk ei å ha der for den lønna der vet du hva dette kan du bare ikke finne deg i!!!
finn styrken i deg selv og konfronter han eller gi rett og slett f**n i han! det er nå min mening.

skjønner mer og mer situasjonen nå og jeg hadde meldt han til arbeida tilsynet + meld meg på nav iog fått arbedsledighets trygd intil du finner deg en annen arbeida plass, det er måte på hvor lenge du skal bli utsnyttet.!!

nei dette er uholdbart!

Ja, er det jeg mener å. Til og med søsteren min som er 17 får høyere lønn enn meg. Og han sjefen sjøl syns lønnen er ganske høy :p Han er en tosk, og jeg tror jeg skal skrive med meg en oppsigelse som jeg leverer der i dag. Skal jobbe hele helgen nå, og jeg orker egentlig ikke. Tror jeg skal manne meg opp til å si at dette er den siste dagen min, fordi jeg får jo ikke noe penger for å jobbe der.

Æsj.

UB tillegg er pålagt etter kl 18 hverdager, etter kl 13 på lørdag og ekstra etter kl 16 lørdager.. søndager er 50% eller høyeste UB tillegg som er 84,- timen..

Herreguuuud.. 100,- i lønn.. det hadde jeg da jeg var 16 år.. 101,19 hadde jeg da.. jiiiiiz..

Åssen gikk det i dag? [8|][8|][8|][8|]

ORIGINAL: t0mmelise

UB tillegg er pålagt etter kl 18 hverdager, etter kl 13 på lørdag og ekstra etter kl 16 lørdager.. søndager er 50% eller høyeste UB tillegg som er 84,- timen..

Herreguuuud.. 100,- i lønn.. det hadde jeg da jeg var 16 år.. 101,19 hadde jeg da.. jiiiiiz..

Åssen gikk det i dag? [8|][8|][8|][8|]

I know. Men i følge de som eier og driver greia så har de ikke råd til å betale slik. Men i dag så kom jeg på jobb og fortalte at Julie var syk. Da begynte han bare å le masse, riste på hodet og sukke og uffe seg fælt. Så sier han at han er så lei alle de ansatte at han har lyst til å kaste oss alle sammen i søpla. Og at jeg ikke tar meg av datteren min fordi jeg er på jobb hele tiden. Bare dårlige mødre som gjør sånn og etterlater barnet hos pappaen.
Da klarte jeg ikke å holde meg lenger gitt, og begynte faktisk å grine[&o][&o][:(] Syns det går for langt altså...

Kommer etterpå og strykker meg på kinnet å sier at han ikke mente det han sa, og at han prøvde å tulle med meg siden jeg var i dårlig humør. Herreguuuud! Sa jeg kunne si opp jeg, hvis det var det han ville. Men NEIDA, jeg var en av de beste som jobba der[:'(][&:] Snakk om å skifte mening fort a gitt.. blir helt frustrert. Sa han hadde gitt meg lønn i dag, og når jeg sjekket stod det fortsatt bare 5 kroner på kontoen. Så ingen lønn her i gården.

NÅ må jeg virkelig slutte å være så pingle. Burde sagt opp for lengst jeg.

Ps. Han syns forresten jeg får kjempe bra betalt. Bedre enn hva de som jobber på kjøkkenet får, så jeg burde ikke klage. Sa jeg fikk 158, 48 i min forrige jobb, men det trodde han ikke noe på[8D][8D][8D][8D]

ORIGINAL: Eldiss!

Nei, jeg har vært medlem, men de meldte meg ut når jeg gikk ut i permisjon.
Men  jeg hadde tenkt å melde meg inn, for de hjelper deg masse hvis du trenger det!

Men jeg er ikke ute etter å bråke med de, og som sagt så ser jeg på en måte på dette som en mulighet for å komme meg unna derfra, for jeg er så lei den plassen og den gubben jeg har til sjef. Derfor jeg så på dette som en mulighet til å si opp, med god grunn. Men igjen så er det ikke sikkert jeg kommer til å få pengene mine da, om jeg gjør det på denne måten[:'(][:@]

Om du er lei plassen og egentlig VIL komme deg vekk fra den jobben. 
så send meldingen, men vri litt om på den og få med at OM lønnen ikke kommer på konto innen den og den datoen, så vil du gå videre til fagforbundet med det eller noe....? Da kommer du deg unna plassen, og samtidig vet du at du kommer til å få lønn da han mest sansynlig ikke tørr å holde lønnen din tilbake i fare for å få fagforbundet eller arbeidstilsynet på nakken....

oj..ja nå skifta jeg og mening! send meldinga! fader for en dritt av en sjef altså.....har da ikke lov å behandle de ansatte slik! nei, kom deg vekk derifra!

Jeg synes du skal bite tennene sammen og ringe Arbeidstilsynet eller noen andre som kan med rettigheter å gjøre, FØR du gjør noe mer. Men aldri i verden om jeg hadde jobba der. Du er underbetalt deluxe, og sjefer som oppfører seg slik er slett ikke gode ledere, og dessuten fører ikke slik useriøsitet til noe godt utgangspunkt for et gødt arbeidsmiljø.

Så lurer jeg på om du har kontrakt? Hvor lenge har du vært ansatt?
Er dette noe du bare ønsker å legge bak deg, så hold ut til du får lønna....ihvertfall om den vises på konto på mandag utpå dagen en gang......

Back
Topp