ARG!!

tipp

Forumet er livet
Blir litt irriret!!

1. at ikke fedrene får betalt fødsels permisjonen. Hvorfor blir ikke de priotert på samme måte som oss? Skulle jo bare mangle det at NAV betalte for de de 2 ukene.Er jo ikke alle som har råd til at faren kan ta ut fødselsperm pga det. Nå jobber sambo masse overtid sånn at vi kan ta oss råd.

2. Og hvis ikke faren tar ut pappa perm, så forsvinner de ukene i løse luften. Fr gikk det an å overføre de til moren, men ikke nå lengre.[>:] 
Og hun damen på nav bare sier så fint "jamen, sånnn er det nå" BLÆ!!!

Blir så fustrert og irritert[:@] Idiot regler 

Jobben til kjæresten betaler heldigvis vanlig lønn for de 2 ukene[:D]
Og kjæresten min skal ha mer enn 6 ukers permisjon[:)] Han gleder seg til å være hjemme med babyen[:)] 

Vet at regelverket har blitt strengere fra og med 010107, og at det nå er enda vanskeligere å få overført de 6 ukene som er satt som et minimum til faren over til moren. Men det er vel fortsatt mulig å søke om det hvis man er i en spesiell situasjon???

Fant dette på nav.no;
Fedrekvoten kan bare overføres til mor hvis far på grunn av sykdom er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet eller er innlagt på helseinstitusjon. Dersom far ikke tar ut fedrekvoten, mister foreldrene disse ukene.

Hadde vi hatt penger til det, så hadde det ikke vært noe problem for oss. Men det som skjer nå er at han ikke kan ta ut permisjon før jeg er ferdig med min sånn at jeg kan melde meg arb ledig. Kan ikke gjøre det på noe annen måte.

ja ja. Det ordner seg alltid for snille piker[:)]

Det ordner seg alltid for snille piker[:D]

Samboeren kommer til å ta seg 14 dager ferie når lille gutten er kommet..
Så får han 3 uker ferie i sommer.
Så satser i på at han kan ta sin del av permisjonen i november eller desember, slik at han får være hjemme litt da også...

Min samboer får heller ikke betalt de 14 dagene... urettferdig synes jeg!! Er mange som ikke har muligheten til å miste så mye i lønn!

Er dessverre en del igjen her i landet som kan bli mye bedre!!
Vi får bruke stemmeretten vår, og kanskje engasjere oss for å endre på ting [:)]

Mannen min får heller ikke betaling for de 14 dagene etter födsel, så vi har ikke råd til at han tar alle de 14 dagene[:(]

Men mannen min må heller ikke ta ut de 6 ukene med permisjon. Dette fordi at jeg studerer, og jobber mindre enn 50%. Derfor blir disse ukene overfört til meg..

Men synes det er en tåpelig regel, vi burde få bestemme selv hvem som skal ta ut permisjonen.. Hvorfor skal staten blande seg inn i dette, synes hver enkelt par burde få bestemme dette..!!

Back
Topp