arg...for noe kluss...

AB

Forumet er livet
oppdaget akkurat at jeg har fått utbetalt for mye kontantstøtte noen månder nå, har jo lillegutt i barnehage 60%.. Barnehagen sa de sa i fra til NAV om dette slik at kontantstøtten ble endret, men tydligvis ikke.. Heldigvis oppdaget jeg dette selv, så ringte NAV nå.. men nå må jo jeg tilbake betale en del penger, å det er selvfølgelig helt rett, men så irriterrende at de i barnehagen ikke har gitt beskjed..[:@]

kjipt altså..[:-]

Usj, ordentelig skitt med slikt kluss. Håper alt ordner seg på beste måte.

Det kan godt være at barnehagen har gitt beskjed, og nav har "mistet", "glemt" opplysningene... Sånn har det vært en del av i kommunen her jeg bor....

Det er jo utrolig kjipt dersom det er tilfellet at barnehagen har glemt å melde fra - men det kan også være at Nav har rotet vekk papirene. Men kjedelig med de pengene som må betales tilbake da.

Trenger ikke være barnehagen sin feil. Jeg ringte selv til Nav (eller trygdekontoret som det het i gamledager) og gav beskjed om hvor mye eldstemann gikk i barnehagen. Dette siden barnehagen vår er privat. Jeg fortalte hvor mange timer og % han gikk, og hun jeg snakket med, ordnet det på maskinen mens jeg snakket med henne. Skulle jo være greit da, men etter noen mnd fikk jeg det brevet fra trygdekontoret, om at jeg ikke hadde meldt fra om at barnet mitt gikk o barnehagen osv. Opplyste om at det var ulovlig og greier. Følte meg som DEN kriminelle. Jeg ringte og gav grei beskjed om hvor landet lå, og de beklagde som bare det.

Jeg burde nok vært mer observang ang hva som kommer inn på konto, så jeg har nok litt skyld jeg også, men alvorlig talt.

Back
Topp