Arbeidssituasjon

orkide 04 og 07

Elsker forumet
Jeg jobber i barnehage og kjenner jeg er veldig sliten når jeg er ferdig på jobb. Jeg har nå fått tilrettelagt arbeid for å slippe mye løfting. Jeg merker at dette har hjulpet, men det fungerer ikke 100%. De to siste dagene har jeg kjent at magen har strammet seg på jobben og det er vel kynnere. Jeg føler at jeg ikke orker dette så mye lenger, jeg blir bekymret for at babyen ikke skal ha det bra. Hvordan er deres arbeidssituasjon? Fungerer det bra på jobben? Sist svangerskap jobbet jeg til uke 33(hadde en annen jobb), men denne gangen er formen mye dårligere.

jeg har vært 100% sykemeldt fram til nå, men gar siste mnd vært i aktiv ( er ikke så veldig "aktiv" da hehe) Jeg har hatt mye plager med rygg og bekken og, så det koster meg ikke en kalori å sykemelde meg igjen. Tenk på deg selv og babyen og hør på kroppen din! Det er det rådet jeg kan gi deg! og Lykke til![:D]

hei
jeg er 24 uker på vei å jobber selv i barnehage,. har hatt samme plager som deg + mye kvalme og oppkast så er nå blitt 50 % sykemeldt og dette fungerer veldig bra for meg :)

jeg er også sykmeldt..
Trygdekontoret lager bare pes for meg

[:)]er 23+2 på vei og er 100% sykemeldt...orker ikke å gå på jobb huffff..følte at det ble for mye den siste tiden så jeg reduserte det til 50% men nå jobber jeg ikke i det hele tatt... 

Hei!
Jeg er politi, og jobber turnus, dvs dag/kveld og netter om hverandre + 3.hver helg. Heldigvis legger de tjenesten til rette når en blir gravid, vi kan jo liksom ikke være operative og kjøre patrulje når en har en liten en i magen å passe på i tillegg til en selv. Så fra jeg var 12 uker på vei la jeg om tjensten min til dagtid man-fre og fri i helgene, men jeg beholder allikevel samme lønna. Stortrives med det, men merker jo at ting er tyngre nå enn for bare noen uker siden, er 20+4. Men det er ikke fysisk tungt arbeid jeg holder på med, jeg både etterforsker saker og jobber forebyggende med barn/ungdom, så så langt går det bra! Har jo håp om å kunne jobbe så lenge som mulig, men vi får se hvordan det barker i vei....

Jeg jobber også i barnehage. Jeg jobber med enkeltbarn, med autisme o.l., og merker at jeg har kortere "lunte" enn tidligere, i tillegg til at jeg blir fortere sliten i hodet. Jeg hjelper også til med de andre barna i barnehagen, og jeg merker at jeg er mer sliten nå, fysisk og psykisk. Må sette meg ned oftere osv. Men så langt har det forsåvidt vært greit å jobbe, har enda ikke vært borte pga graviditeten! Ukene går unna da! Men jeg har jo dager hvor jeg gjerne skulle vært hjemme! 
Men jeg er spent på hvordan rygg og bekken blir etterhvert, regner med at kroppen vil si fra enda mer enn den gjør nå, spesielt siden jeg ikke er spesielt godt trent i utgangspunktet...

Back
Topp