Arbeidsplassen

Lykkeliiten

Glad i forumet
Hva jobber dere med?
Merker dere formen allerede på jobben?

Jeg har ikke jobbet en hel dag ennå men skal på jobb nå kl 10-1730. Blir uggen sånn etter 12 som regel og drit trøtt ved 16-17 tiden så dette kan bli spennende :) Kan hende det ikke merkes idag siden jeg er på jobb, lov å håpe :D

Jeg jobber i helsevesenet og der må vi blande medisiner og det skal man jo ikke når man er gravid så krysser fingrene for at jeg slipper slike idag og har heldigvis alliert meg med 2 av kollegaene mine, for jeg vil ikke si det til sjefa ennå :)
 
Jeg er student og går inn i en travel eksamensperiode nå.. Jeg er kvalm, sliten og har en del murringer så er vanskelig å konsentrere seg! Håper det skal gå bra uansett :)
 
jeg jobber i hjemmetjenesten. det går bra ennå. Er i fin form. :) lykke til på jobb i dag lykkeliiten!!!! :D
 
Jeg jobber som vernepleier i en bolig for mennesker med psykisk utviklingshemming:) verdens beste arbeidsplass, men jeg kjenner det er en utfordring for min egen del om dagen.. Sliter en del med brekninger og kvalme, så hvem vet hvor lenge jeg klarer stellsituasjoner ol.. brekker meg bare jeg åpner et kjøleskap med rare lukter så dette blir gøy!:p Har heldighvis kontordag i dag..:))
 
Er masterstudent og miljøterapeut, så dagene er sjelden rolige. Har siste innspurt med oppgaven nå, blir godt å være ferdig om rundt en måned... :)
 
Jeg jobber i butikk, men har Vært sykemeldt siden jeg testet positivt grunnet kvalme, så har ikke fått prøvd enda...
 
Jobber i barnehage med enkeltbarn med adferdsproblemer. Har ikke testet positivt enda. Men jeg tenker jo en del på hvordan det skal gå framover… får så lett dårlig samvittighet når det kommer til sykedager. Barnet jeg har ansvaret for MÅ liksom ha en person på seg til en hver tid.
Ser ikke så veldig fram til det…
 
Jeg jobber på eet sykehjem. Jobber natt, og foreløpig har det gått bra. :)
 
Jeg jobber på kundeservice så sitter mye på telefon, chat og besvarer skriftlige henvendelser :) Sitter faktisk på jobb i skrivende stund og det går greit :) Er skikkelig uggen, men så lenge jeg ikke kaster opp så går det greit! Det som er plagsomt er krampene i magen som gjør vondt... Kjenner jeg savner varmeputa mi da ja :p
 
Jobber ned renhold på en klinikk hvor det er hotell også. Har ikke merket så mye enda, men kommer nok til å merke bekkenet etter vært. Sist svangerskap ble jeg sykmeldt 100% da jeg var 4 mnd på vei pga bekkenløsning. Så blir spennende å se hvordan det går i dette svangerskapet.
 
Jeg jobber i matbutikk så er sykemeldt foreløpig pga kvalmen og oppkast. Men håper å få begynt å jobben igjen snart.
 
Jeg er lærer ved en videregående skole. Nå har jeg ikke så veldig mye symptomer ennå, bare litt mensmurringer og trøtt/sliten (men det kan like godt komme av at det har vært sykt mye jobb i det siste), så jeg tror det skal gå greit å fungere i jobb så lenge ikke jeg blir slått ut av kvalme :) Ingen tunge løft og slikt, men endel psykisk stress da (har gysla mange heldagsprøver å rette for tida)
 
Min største skrekk når det gjelder svangerskapet er å bli tidlig sykemeldt, da jeg egentlig er avhengig av å jobbe ekstravakter i tillegg til min faste 55%.
Uten ekstravakter vil vi ha vesentlig mindre å rutte med når foreldrepengene blir utregnet... :/ Ber til høyere makter om at jeg klarer å jobbe så lenge som mulig :)
 
jeg studerer lærlings tiden min til å bli hlesefagarbeider og er utplasert på et aldershjem og etter jeg har testet positivt så slet jeg med kvalme og har blitt kraftig forkjølet og sikkelig hoste så siden da har jeg ikke vært på praksisen,men skal snart tilbake,jeg har blitt bedre,bare hostinga sliter jeg med fordi når jeg hoster så har jeg vondt i magen og har ikke fått enda min energi tilbake men jeg er snart tilbake på min praksis så jeg kan forsette,fordi jeg har ikke lengere kvalme og blir bedre så det blir godt,fordi jeg ønsker å bli ferdig el greie så mye så mulig jeg kan,så det blir godt:)
 
Jeg sitter på kontor og har heldigvis ingen store utfordringer bortsett fra lange møter. Merker jeg ikke helt fungerer etter kl 13, for da er jeg så trøtt at det gjør vondt i hele kroppen :p
Jobber 7-15, og når jeg kommer hjem sover jeg 2-3 timer på sofaen... Slitsomt å sitte foran en PC hele dagen :)
 
Sulemu: forrige graviditet jobbet jeg 50 natt fast. I tillegg hadde jeg MYE ekstravakter. Forandret seg drastispågår jeg ble gravid da nattevakter omtrent var de eneste ledige vaktene og på min jobb ønsket de ikke at gravide skulle jobbe natt. I tillegg var det en del arbeid gravide ikke kunne utføre, og dermed var ikke jeg førstevalget når ledige vakter dukket opp. Viste NAV 12 måneders lønnsslipper og et par årsoppgaver for at de kunne se hvor drastisk inntekten min gikk ned når jeg ble gravid. Fikk vanlig permisjonslønn fra jobben i tillegg en del ekstra fra NAV beregnet ut i fra inntekt før graviditet. Man skal ikke tape på å bli gravid.

melder meg inn her i samme sleng. Menstermin 16 januar :)
 
Back
Topp