Arbeidsoppgaver i matvarebutikk?

*josefine*

Elsker forumet
Dere som jobber der, hvilke arbeidsoppgaver har dere? Hvilke arbeidsoppgaver har vikarene?
Er det vanlig å bli plassert i kassen, og sitte der hele dagen i 7.5 time med en halvtime matpause som avbrekk?

Tja. Det går mest i varepåfylling, rydding i hyller, hjelpe kunder og betjene kassen. Noen med mer ansvar har gjerne litt flere oppgaver, f.eks bestillinger. Usikker på hvilke oppgaver vikarer får siden jeg ikke har erfaring med det. Hvis de kan kassen, men ikke er kjent i butikken så tipper jeg at det blir mest kasse.
Har vært med på at mange har sittet i kassen hele arbeidsdagen, kun avbrutt av spisepause og en liten pause på 10 min. Men vanligvis prøver man vel å unngå det. Tror det kommer litt an på hvor stor butikken er. Mener å ha hørt at noen store butikker har rene "kasse-stillinger".

Kommer vel litt an på hva vikaren kan og hvor kjent vikaren er med butikken og alt som skal gjøres. Men vil jo tro at man kan bytte litt på arbeidsopogaver sånn at man kan prøve å unngå å bli sittende i kassen hele dagen. Er jo mye som skal gjøres i en butikk i løpet av dagen :)

Jobbet i butikk selv og satt ofte kun i kassen. Vikarer ble gjerne satt der også. Holdt med et års vikariat for min del, dritkjedelig, lite variasjon.

minnes jeg satt mye i kassa i starten jeg jobbet i butikk...... og jo mere man lærte seg ellers jo mindre satt man i kassa :P

Dere som jobber der, hvilke arbeidsoppgaver har dere? Hvilke arbeidsoppgaver har vikarene?
Er det vanlig å bli plassert i kassen, og sitte der hele dagen i 7.5 time med en halvtime matpause som avbrekk?
Har aldri jobbet i matbutikk. Men hvis man har ensformig arbeid har man krav på 5 min hver time for å røre på seg eller "lufte hodet".

Der jeg handler så går de som jobber der litt til og fra kassa dersom det ikke er noe kø. I "rush" med masse folk blir de sittende, men tror de bytter en del på. Alltid noen ute i butikken .

Ikke uvanlig nei.
I dagligvare er de gjerne presset på effektivitet. Og noen egner seg faktisk ikke på gulvet. . De bruker altfor lang tid og kløner.
Sier ikke at d gjelder alle. Men jeg har jobbet som ass.butikksjef.

Hos oss hadde vi nok aldri noen som jobbet full dag i kassa
De hadde gjerne 5t vakter, for da skal man ikke ha 30 min lunsj

Da jeg jobbet som vikar satt jeg kun i kassa, men vikarbyrået hadde mange butikker som kunder, så jeg visste som regel ikke hvor jeg skulle jobbe før dagen før.

Da jeg jobbet som fast ekstrahjelp var jeg både i kassen og hadde varepåfylling.

Back
Topp