ARBEIDSMILJØ OG SVANGERSKAP :)

Så bra :) Regner med at jeg skal over på det etter hvert også - eller om jeg fortsetter å være sykmeldt, gynekologen jeg går til mener i hvert fall ikke at jeg skal jobbe som PT mer…

Litt kjipt da, for hadde egentlig tenkt å jobbe gjennom hele svangerskapet...

Kjedelig når man ikke har lyst, men det aller viktigste er å ta vare på spira;)
 
Jeg jobber 3 delt turnus, jordmor liker ikke at jeg jobber netter og snakker om svangerskapspenger. Vurderer 50 % av nattestillingen (som er 70 %). Hun skulle ringe meg i morgen. Hadde en veldig tøff natt på jobb.
Kan jo gå over til dag/kveld, men hun vil ikke at jeg skal jobbe kveld-dag, det blir for lite søvn/hviletid. Og det er uansett ikke noen ledig stilling enda. Vi er 2 gravide på jobb, hun andre har termin 6 uke før meg og jobber 75 % dag/kveld.
 
Jeg jobber 3 delt turnus, jordmor liker ikke at jeg jobber netter og snakker om svangerskapspenger. Vurderer 50 % av nattestillingen (som er 70 %). Hun skulle ringe meg i morgen. Hadde en veldig tøff natt på jobb.
Kan jo gå over til dag/kveld, men hun vil ikke at jeg skal jobbe kveld-dag, det blir for lite søvn/hviletid. Og det er uansett ikke noen ledig stilling enda. Vi er 2 gravide på jobb, hun andre har termin 6 uke før meg og jobber 75 % dag/kveld.

jeg også jobber rundturnus. legen mente at det ikke er bra for de som er gravide. blir for stor påkjenning for kroppen. men vi har ikke snakket mere om det siden jeg nå er sm.
 
jeg også jobber rundturnus. legen mente at det ikke er bra for de som er gravide. blir for stor påkjenning for kroppen. men vi har ikke snakket mere om det siden jeg nå er sm.
Nå skal jeg jobbe annenhver natt når jeg jobber netter ut uke 2, så møte igjen i uke 3.
 
1,2 og 5 her.
Men tenker blir disse problematisk utover graviditenen så har jeg nok en snille sjef som tilrettelegger :)
 
1,2 og 5 her.
Men tenker blir disse problematisk utover graviditenen så har jeg nok en snille sjef som tilrettelegger :)

Så lenge det er mulighet for tilrettelegging, så er jo dette det beste:)
På min jobb er den veldig liten mulighet for det bortsett fra de aller tyngste løftene som kan planlegges. Ellers går det heller ikke pga bruk av løsemidler ;)
 
Så lenge det er mulighet for tilrettelegging, så er jo dette det beste:)
På min jobb er den veldig liten mulighet for det bortsett fra de aller tyngste løftene som kan planlegges. Ellers går det heller ikke pga bruk av løsemidler ;)
nei din jobb hørtes verre ut. ikke alt som kan tilrettelegges, sånn er det jo bare.
 
Ikke mer nattevakter på meg, ble så dårlig og for lite søvn. Har det bedre nå som jeg jobber kveldsvakter. Så blir det også dagvaktene etterhvert.
 
Weee, jeg har fått min første utbetaling av svangerskapspenger, så da er den tydeligvis ferdigbehandlet :D
 
juhu :D det tok sin tid! sitter spent å venter på om jeg får noe sykepenger snart jeg :p
Tok faktisk bare tre uke, så syns ikke det var så ille jeg:p
Har fåt 2 utbetalinger nå ;)
 
Lurer på om nokon kan hjelpe meg.. Viss eg klarer å forklare d rett da :confused: Eg jobber 80% stilling og er avhengig av ekstra vakter. Viss eg skulle bli sj.meldt f.eks 50%, og dermed ikkje får jobbe ekstra..vil d gå utover svangerskaps pengane eller vil nokon godtgjøre d medan eg er sj.m?
 
Lurer på om nokon kan hjelpe meg.. Viss eg klarer å forklare d rett da :confused: Eg jobber 80% stilling og er avhengig av ekstra vakter. Viss eg skulle bli sj.meldt f.eks 50%, og dermed ikkje får jobbe ekstra..vil d gå utover svangerskaps pengane eller vil nokon godtgjøre d medan eg er sj.m?

Både sykepenger og svangerskapspenger regnes vel ut av gjennomsnittet av det du har jobbet, så de skal vel da ta med det du har jobbet ekstra også. Men du kan vel ikke få sykepenger og svangerskapspenger samtidig.
Om det er permisjonspengene du tenker på så er vel også dette et gjennomsnitt av det du har tjent, men vet ikke helt hvordan det regnes ut.
Ville snakke med nav ;)
 
Lurer på om nokon kan hjelpe meg.. Viss eg klarer å forklare d rett da :confused: Eg jobber 80% stilling og er avhengig av ekstra vakter. Viss eg skulle bli sj.meldt f.eks 50%, og dermed ikkje får jobbe ekstra..vil d gå utover svangerskaps pengane eller vil nokon godtgjøre d medan eg er sj.m?

Vet at nav foreldrepenger på facebook har mye informasjon om utbetaliger. Man kan også stille spmål til de der :)
 
Hvordan er det med sykemelding i svangerskapet og utregning av foreldrepenger? Hørte at hvis man er sykemeldt så fikk man utbetalt mindre, selv ved fastlønn. Men det virker helt bsk mål. Stemmer det?
 
Hvordan er det med sykemelding i svangerskapet og utregning av foreldrepenger? Hørte at hvis man er sykemeldt så fikk man utbetalt mindre, selv ved fastlønn. Men det virker helt bsk mål. Stemmer det?

Skal vel regnes ut på samme måte det, men det kan ha noe å si på neste års feriepenger. Om det er NAV eller arbeidsgiver som betaler ut kan ha mye å si fordi NAV kun regner feriepenger ut fra 48 dager. Mange arbeidsgivere betaler for hele året uansett, men det er ikke noe krav til det;)
 
Last edited:
Back
Topp